صفحه اصلی / معاون وزیر راه و شهرسازی گره اصلی برای توسعه راه ها محدودیت مالی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گره اصلی برای توسعه راه ها محدودیت مالی است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گره اصلی برای توسعه راه های جاده و ریلی در تمام کشور ازجمله خوزستان مشکلات اعتباری است گفت: باتوجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیدا کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، خیراله خادمی در سفر به خوزستان به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و در حاشیه بازدید از محور رامهرمز _ بهبهان در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های توسعه ای استان خوزستان متناسب با حجم بالای بار در دستور کار قرار دارد؛ طرح ها و مطالعات آن انجام شده است اما اجرایی شدن آن به اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: در کریدور تکمیل جاده شمال – جنوب- غرب برخی محورهای خوزستان از جمله بندرامام خمینی(ره) دیده شده است و در کریدور دیگری نیز توسعه سواحل کشور از شلمچه تا سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده است.
خادمی یادآور شد: اتصال خط ریلی خوزستان به اصفهان و رفع گلوگاه در منطقه لرستان نیز در حال پیگیری هستند که تکمیل آنها نقش مهمی در توسعه استان دارد.
به گفته وی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دهنده، پیگیری کننده و مجری طرح ها است اما سایر مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید اعتبارات طرح ها را تصویب کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی وجود ظرفیت های اقتصادی بزرگ مانند نفت و صنایع فولاد را یکی دیگر از راه های تامین منابع لازم برای پروژه های زیرساختی دانست.
به گفته استاندار، خوزستان در حمل کالا رتبه دوم و در جابجایی مسافر رتبه چهارم را دراختیار دارد اما در استانداردهای راه دارای رتبه ششم است که با توجه به ظرفیت های موجود در این استان این رتبه بسیار پایین است. نبود تناسب بین انتقال،حمل کالا و جابجایی مسافر با استانداردهای کشوری از ضعف های موجود در خوزستان است که باید در این خصوص تدابیر مناسبی اندیشیده شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.