صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ۹۸ درصد تعهد اردبیل در ساخت مسکن مهر محقق شده است
۹۸ درصد تعهد اردبیل در ساخت مسکن مهر محقق شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۹۸ درصد تعهد اردبیل در ساخت مسکن مهر محقق شده است

‌مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 98 درصد تعهد اردبیل در بخش ساخت مسکن مهر محقق شده است.

مسکن مهر

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌محبوب حیدری در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته از تعداد ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن تعریف شده به استان اردبیل بالغ بر ۳۹ هزار و ۲۴۹ واحد به اتمام رسیده و افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۱ واحد مسکن مهر نیز آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این تعداد مسکن مهر قبل از ماه رمضان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل متقاضیان شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ واحد مسکن مهر عارضه‌دار در اردبیل وجود دارد، تصریح کرد: تا پایان سالجاری این تعداد مسکن مهر نیز آماده افتتاح خواهد شد.

حیدری کل اعتبار هزینه شده برای ساخت مسکن مهر در استان اردبیل را اعم از آورده شخصی و تسهیلات بانکی بالغ بر ۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در بیش از ۹۸ درصد پروژه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک اصل رعایت می‌شود که با کیفی‌سازی برخی دیگر از محصولات مورد نیاز در این پروژه‌ها امیدواریم دو درصد باقیمانده نیز با مصرف کالای ایرانی انجام شده و با این عمل در واقع اشتغال جوانان ایرانی، تولید ثروت در کشور و آبادانی و شکوفایی ایران رقم خواهد خورد.

عضو شورای اداری استان اردبیل ساخت و توسعه راه‌های استان اعم از راه‌های اصلی و فرعی و شریانی در استان را یادآور شد و بیان کرد: در بحث احداث راه‌های اصلی استان ۱۷٫۷ کیلومتر احداث راه، ۷٫۲ بهسازی راه‌ها، ۷۷ کیلومتر روکش آسفالت، یک کیلومتر بازیافت سرد، ۵٫۲ کیلومتر بازیافت گرم و ۳ کیلومتر آسفالت SMA را که در استان اردبیل برای اولین بار انجام می‌شود در گرده حیران انجام دادیم.

حیدری همچنین اجرای ۱۳۵ هزار و ۱۹۸ کیلومتر لکه‌گیری و ایجاد ۴۶ دستگاه پل را نیز یادآور شد و افزود: در حوزه راه‌های روستایی نی ۹٫۵ کیلومتر احداث راه روستایی، ۱۱۶٫۹ کیلومتر بهسازی راه روستایی، ۸۷٫۴ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی، ۲۶ هزار و ۶۵۰ کیلومتر لکه‌گیری و ساخت ۲۱ دستگاه پل را در سال گذشته شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از نظر تخصیص اعتبارات سال سختی برای راه و شهرسازی استان اردبیل بود، اضافه کرد: ما در حوزه راه و شهرسازی با مشکلات عدیده تامین اعتبار مواجه بودیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با تمام این محدودیت‌ها و تخصیص تنها ۴۰ درصد از اعتبارات مصوب راه و شهرسازی در دو حوزه کاری توانستیم بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان پروژه را عملیاتی کرده و با همکاری و مشارکت پیمانکاران هیچ یک از پروژه‌های راهسازی در اردبیل تعطیل نشد.

حیدری با تقدیر از همکار تنگاتنگ پیمانکاران راه و شهرسازی بیان کرد: پیمانکاران نقش تعیین کننده‌ای را در اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی در استان ایفا کردند.

وی از بدهی ۱۳۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی اردبیل به پیمانکاران خبر داد و گفت: امیدواریم در سالجاری با حمایت استاندار اردبیل بخشی از این بدهی‌ها به پیمانکاران پرداخت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.