صفحه اصلی / استان ها / سمنان / ۲۱ اردیبهشت ماه؛دهمین جشنواره سفر به دشت شقایق کالپوش برگزار می‌شود
۲۱ اردیبهشت ماه؛دهمین جشنواره سفر به دشت شقایق کالپوش برگزار می‌شود

۲۱ اردیبهشت ماه؛دهمین جشنواره سفر به دشت شقایق کالپوش برگزار می‌شود

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: دهمین جشنواره گردشگری "سفر به دشت شقایق کالپوش" بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود .

دشت شقایق گوار - اراک

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدصادق رضویان» بااعلام این خبر افزود: این جشنواره جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در روستای حسین آباد کالپوش واقع در شهرستان میامی برگزار می‌شود .

وی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، موسیقی سنتی، بازدید از مناطق نمونه گردشگری دکل دشت شاد و جنگل نام نیک از جمله برنامه‌های این جشنواره است .

رضویان، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی گردشگران با جاذبه‌های طبیعی شهرستان میامی به ویژه مناطق نمونه گردشگری عنوان کرد .

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع است. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریورماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است .

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش‌ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است .

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوش است؛ جنگل‌های کالپوش و دیم‌زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده‌اند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.