چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کره جنوبی از موافقت کره‌شمالی با پخش زنده نشست رهبران دو کشور خبر داد
کره جنوبی از موافقت کره‌شمالی با پخش زنده نشست رهبران دو کشور خبر داد

کره جنوبی از موافقت کره‌شمالی با پخش زنده نشست رهبران دو کشور خبر داد

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، کره شمالی قبول کرده بخشی از نشست روز جمعه رهبران دو کشور به صورت زنده از سوی رسانه‌های کره جنوبی پخش تلویزیونی شود و همچنین خبرنگاران کره جنوبی اقدام به پوشش این نشست در قسمت متعلق به کره شمالی در منطقه امنیتی مشترک در مرز بکنند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، طی روزهای اخیر مقام‌های کره شمالی و کره جنوبی اقدام به انجام یک سری مذاکرات در سطح کاری در مکانی به نام “خانه صلح” در سمت متعلق به کره جنوبی در روستای مرزی “پانمونجوم” کرده‌اند تا درباره مسائل مربوط به پرتوکل‌ها، امنیت و همچنین پوشش رسانه‌ای در ارتباط با این نشست مهم در روز جمعه بحث کنند.

این در حالی است که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز گفت، تصمیم اخیر کره شمالی برای توقف آزماش‌های موشکی و هسته‌ای‌اش می‌تواند نشانگر پیروزی‌آن‌ها باشد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در این نشست اظهار کرد: توقف آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی تصمیمی مهم برای خلع سلاح کامل هسته‌ای از شبه‌جزیره کره است. این چراغ سبزی است که احتمال موفقیت نشست‌های دو کره و نشست کره شمالی با آمریکا را افزایش می‌دهد. عمیقا همکاری دو حزبی برای ایجاد شبه‌جزیره‌ای فارق از نگرانی بر سر جنگ و تسلیحات هسته‌ای را خواستارم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.