صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نمایندگان حماس دعوتنامه‌ای برای حضور در نشست شورای ملی فلسطین دریافت نکرده‌اند
نمایندگان حماس دعوتنامه‌ای برای حضور در نشست شورای ملی فلسطین دریافت نکرده‌اند

نمایندگان حماس دعوتنامه‌ای برای حضور در نشست شورای ملی فلسطین دریافت نکرده‌اند

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ریاست شورای ملی فلسطین دعوتنامه‌هایی را برای نمایندگان جنبش حماس جهت حضور در نشست این شورا در ۳۰ آوریل ارسال نکرده است. این در حالی است که دبیر اول شورای ملی از تکمیل روند ارسال دعوتنامه‌ها خبر داده‌ است.

بردویل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از القدس العربی، صلاح بردویل، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد که هیچ دعوتنامه‌ای از سوی ریاست شورای ملی فلسطین به دست نمایندگان جنبش حماس نرسیده است.

وی در ادامه افزود: حتی اگر دعوتنامه‌ای نیز به دستمان می‌رسید، ما به این نشست نمی‌رفتیم.

بردویل مجدداً بر موضع جنبش حماس مبنی بر برگزاری “شورای یکپارچه” طبق توافق آشتی امضا شده در قاهره در سال ۲۰۱۱ و همچنین طبق خروجی‌های نشست کمیته مقدماتی شورای ملی که در ژانویه ۲۰۱۷ برگزار شد، تاکید کرد.

بر اساس مقدمه‌چینی‌هایی که در حال حاضر صورت می‌گیرد، جنبش حماس و جهاد اسلامی در نشست‌های شورای ملی شرکت داده نمی‌شوند، اما این در حالی است که طبق قانون، نمایندگان شورای قانون‌گذاری (که ۷۴ عضو آن از حماس هستند)، از اعضای شورای ملی به حساب می‌آیند.

پیشتر جنبش حماس قاطعانه نسبت به برگزاری جلسه این شورا اعتراض کرده و این جنبش به همراه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواستار لزوم پایبندی به نتایج نشست بیروت شدند. در نشست بیروت تاکید شده بود که شورای ملی با حضور تمامی گروه‌های فلسطینی تشکیل شود.

پیشتر محمد صبیح، دبیر اول شورای ملی فلسطین تاکید کرده بود که دعوتنامه‌ها به تمامی گروه‌های فلسطینی که تحت لوای سازمان آزادی‌بخش هستند، ارسال شده است که پس از این اظهارات، بردویل این سخنان را رد کرد.

صبیح همچنین گفته بود که دعوتنامه‌ها در میان نمایندگان شورای قانون‌گذاری فلسطین از جمله ۷۴ نماینده جنبش حماس توزیع شده است و اقدامات برای برگزاری این جلسه در موعد مقرر آن در ۳۰ آوریل ادامه دارد.

وی از تصمیم جبهه مردمی برای تحریم این نشست نیز انتقاد کرد و گفت که تصمیم برخی طرف‌ها برای عدم مشارکت در نشست تاثیری بر سطح فعالیت این نشست نخواهد گذاشت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.