چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سهم هر هزار نفر در سیستان و بلوچستان، ۱٫۲ تخت بیمارستانی
سهم هر هزار نفر در سیستان و بلوچستان، ۱٫۲ تخت بیمارستانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد:

سهم هر هزار نفر در سیستان و بلوچستان، ۱٫۲ تخت بیمارستانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ضریب متوسط کشور به ازای هر هزار نفر 1.7 تخت بیمارستانی و در استان ما 1.2 است که با شاخص کشوری فاصله داریم.

بیمارستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌دکتر محمد هاشمی شهری در برنامه‌های هفته سلامت استان افزود: طبق قانون ۲۰ درصد تخت های بیمارستان های جنرال باید ICU باشد و تنها بیمارستانی که به این درصد رسیده بیمارستان خاتم  الانبیا(ص) با ۵۲ تخت است.

وی در ادامه اظهار کرد: به ازای ایجاد هر تخت نیز به یک میلیارد تومان هزینه نیاز است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی، وسعت، هم مرز بودن با دو کشوری که برنامه خاصی برای کنترل بیماری‌ها ندارند و نیز مرز آبی که امکان ورود بیماری‌ها را دارد، در سه دهه اخیر بیماری‌های مختلف در استان کنترل شده و دروازه بان بیماری‌ها به کشور هستیم.

وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت دو کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی عدالت و سلامت مشغول خدمت رسانی است که ۱۷ هزار مورد بیمار سرپایی ماهانه به کلینیک عدالت و چهار تا پنج هزار نفر به کلینیک سلامت مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح تحول نظام سلامت ۲۵۴ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هزینه شده است، گفت: در طرح تحول نظام سلامت ۵۰۰ طرح عمرانی و درمانی اجرا شد.

شهری تصریح کرد: آمار پزشکان متخصص ورودی به استان ۱۸٫۵ درصد افزایش داشت و از۲۳۰ نفر در سال ۹۲ به ۲۷۲ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تعداد ماما از ۸۴ به ۲۴۹، کادر پرستاری از هزار و ۴۳۴ به هزار و۸۶۷، تعداد زایمان طبیعی در بیمارستان از ۱۷هزار و۸۰۳ به ۲۱هزار و ۹۳۹ و تعداد اعمال جراحی از ۳۶ هزار و۲۴۶ به ۴۷ هزار و ۸۴۹ نفر ، تعداد کل پایگاه‌های اورژانس از۵۰ به ۶۶ مورد، تعداد پروازهای اورژانس۴۱۱، تعداد بیماران هوایی به ۶۷۲ مورد رسید.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی مردم برای خدمات درمانی است. در گذشته ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه سرطان سینه بود که سبب می‌شد فرد زیرخط فقر برود که الان این اتفاق نمی‌افتد. بیماران در این طرح برای بیمه سلامت روستایی ۵ درصد هزینه و برای سلامت شهری ۱۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کنند و هدف این است که مردم کمتر از ۳۰ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت کنند که حدود ۴۰ درصد است و ۱۲۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار هستیم.

وی اظهار کرد: پیش از این زوج‌ها برای درمان ناباروری به یزد و مشهد می رفتند که با افتتاح مرکز ناباروری مولود زاهدان، زوج‌های مشمول برنامه ناباروری اولیه تحت پوشش قرار گرفتند. در ۸۱ نفر با روش‌های IVF و IUI حاملگی اتفاق افتاد و ۸۵ درصد هزینه‌ها را تقبل کردیم.

هاشمی شهری افزود: در گذشته بیماران سرطانی برای درمان به شهرهای دیگر می‌رفتند که رادیوتراپی در زاهدان فعال شد و تعداد زیادی از بیماران خدمات می گیرند. ۲۱۶ بیمار از سال۹۵ به این مرکز مراجعه کردند و ۹۳۰ میلیون تومان برای درمان و ۲۲ میلیارد ریال برای تجهیز هزینه شده است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.