صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تولید میدان نفتی آذر امسال به ۶۵ هزار بشکه در روز می رسد
تولید میدان نفتی آذر امسال به ۶۵ هزار بشکه در روز می رسد

تولید میدان نفتی آذر امسال به ۶۵ هزار بشکه در روز می رسد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: ظرفیت تولید در میدان نفتی آذر بر اساس برنامه ریزی ها پایان امسال به 65 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید نورالدین شهنازی زاده عصر دوشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از طرح توسعه میدان نفتی آذر در شهرستان مهران اظهار کرد: آذر میدان مشترکی با عراق است که طرح توسعه آن از طریق بیع متقابل با شرکت سروک آذر در حال انجام است.
وی افزود: این پروژه با ظرفیت ابتدایی برداشت ۱۵ هزار بشکه در روز آغاز شد و هم اکنون به تولید ۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد: این میزان بزودی به ۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند بطوریکه ۳۰ هزار بشکه بشکه اول در قالب حفاری ۹ حلقه چاه و ۳۰ هزار بشکه بعدی نیز در قالب رساندن چاه های حفاری شده به مدار سرویس انجام می گیرد.
شهنازی زاده یادآور شد: حفر ۱۷ حلقه چاه در این پروژه پیش بینی شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد به پیش می رود و انتظار داریم تا پایان امسال ۳۵ هزار بشکه بعدی در سرویس قرار گرفته و یکی از مراحل فرآوری تکمیل شود.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها پس از رسیدن به ظرفیت ۶۵ هزار بشکه در روز در پایان امسال طی نیمه اول سال آینده بخش دوم مرحله سی‌ بی ‌اف در سرویس قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: ۳۰ هزار بشکه نفت تولیدی پس از تکمیل این مرحله به صورت مستقیم به واحد فناوری دهلران ارسال می شود که ضمن تصفیه ظرفیت ۶۷ هزار بشکه در روز را محقق خواهیم کرد.
شهنازی زاده تاکید کرد: میدان نفتی آدر بر اساس برآوردها ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه در روز را دارد و امیدواریم با تامبن منابع مالی مورد نیاز در چارچوب قرارداد ای پی سی و با مشارکت کنسرسیومی از شرکت ‌های داخلی و خارجی به این میزان تولید دست پیدا کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این بازدید گفت: تلاش خستگی ناپذیر کارکنان صنعت نفت باعث شده پرچم کشورمان بویژه در میادین مشترک برافراشته تر از همیشه به اهتزار در آید.
فریدون حسنوند ادامه داد: کمیسیون انرژی مجلس خود را مکلف می داند در حوزه های مختلف که به قانونگذاری، تسهیل سرمایه گذاری، انتقال فناوری و انعقاد قراردادهای نفتی با شرکت های داخلی و خارجی مربوط می شود، صنعت نفت را یاری کند.
وی یادآور شد: یکی از موضوعات مورد تاکید در جلسه دیروز روسای سه قوه، ضرورت تلاش و همراهی به منظور پیشبرد قراردادها و جذب سرمایه در حوزه اقتصادی بوده است که مجلس نیز از این مهم غفلت نخواهد کرد.
حسنوند همچنین در خصوص درخواست مردم مهران برای کاهش تعرفه برق گفت: همانطور که نمایندگان پیگیر هستند ما نیز پیگیر موضوع افزایش تعرفه گرمسیری برق مهران هستیم و نظر مثبتی در این خصوص داریم.
۶۱۱۹/۶۰۳۴

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.