صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / بشر امروز در محاصره پلاستیک‌ها
بشر امروز در محاصره پلاستیک‌ها

بشر امروز در محاصره پلاستیک‌ها

بررسی‌های مختلفی در مورد وجود میکروپلاستیک‌ها در دریاها انجام گرفته اما این آلاینده‌ها تنها به دریاها منحصر نمی‌شوند و در همه جای محیط زندگی ما وجود دارد.

پلاستیک بطری

به گزارش کسب و کار نیوز، تاکنون تصاویر متعددی از لاشه پرندگان دریایی منتشر شده که شکم آنها مملوء از مواد پلاستیکی بوده است. همچنین در مورد ذرات پلاستیکی کوچکتر از پنج میلی متر که می‌توانند به ماهی‌ها و دیگر موجودات حیات وحش آسیب وارد کند مطالب زیادی شنیده‌ایم.

در حالیکه آلودگی دریایی ناشی از وجود مواد پلاستیکی برای مدت‌ها مورد مطالعه قرار گرفته، گستردگی و تاثیرات آلودگی پلاستیکی در دیگر نقاط جهان خیلی مورد توجه نبوده و به تازگی در مورد آن بررسی‌هایی انجام شده است.

در چند سال اخیر، کارشناسان محیط زیست به وجود میکروپلاستیک‌ها در خاک، آب لوله کشی، بطری‌های آب و حتی هوایی که تنفس می‌کنیم پی برده‌اند. همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد خطرات احتمالی این مواد برای سلامت انسان وجود دارد.

از آنجایی که تحقیقات انجام شده در مورد میکروپلاستیک‌های موجود در خاک و آب‌های شیرین در مراحل اولیه است،‌ آمار دقیقی از گستردگی این مشکل وجود ندارد اما نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد مقدار میکروپلاستیک‌ها در خشکی از اقیانوس‌ها هم بیشتر است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در سطح جهان هر سال بیش از ۳۳۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود که منبع آلودگی میکروپلاستیک‌ها در اطراف ما به حساب می‌آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.