صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / با ۱۶ ورزشکار در جاکارتا شرکت می‌کنیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی:

با ۱۶ ورزشکار در جاکارتا شرکت می‌کنیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: نهایتاً با ۱۶ ورزشکار در جاکارتا شرکت می‌کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز – منطقه لرستان، مجید کیهانی در مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی ‌استان، اظهار کرد‌: ظرفیت‌های خوبی در دو و میدانی این استان وجود دارد و در سه چهار سال اخیر جرقه‌های خوبی به‌ویژه در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد زده شده است. علاوه بر بزرگسالان که مقام‌های خوبی کسب کرده‌اند در رده‌های پایه نیز لرستان جزو استان‌های خوب و مدعی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت مربی در این رشته تأکید کرد: ‌ بدون مربی، ورزشکار و هیئتی وجود ندارد و دو و میدانی یعنی مربی! کشور لهستان در مسابقات جهانی ۸ مدال کسب کرد و ‌برای المپیک توکیو پیش‌بینی کسب ۱۰ نشان را کرده‌اند و این در حالیست که آنان حتی یک مربی خارجی ندارند. متاسفانه مسیری که در کشورمان طی شده بدون نقش مربی بوده و یکی از برنامه‌های مهم ما‌ ساماندهی،‌ به‌کارگیری هدفمند و ارتقای دانش مربیان است.

کیهانی با اشاره به اینکه یک سال و شش ماه دیگر از ریاستش در فدراسیون باقی مانده است، ادامه داد:‌ آخرین برنامه‌‌ام طرح ساماندهی مربیان است که اواخر بهمن سال گذشته حدود ۴۴ مربی را شناسایی کردیم و هدفمان این است که این تعداد را تا پایان سال بعد به یک‌صد مربی برسانیم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی تصریح کرد:‌ در این برنامه هر مربی باید یک ماده تخصصی را ادامه دهد تا موضوع ارتقاء دانش را اجرا ‌کنیم و پس از آن حقوق حداقلی هم پرداخت می‌شود. این مربیان وظیفه دارند که در هر رشته چند استعداد و شاگرد را تحویل بدهند. اگر استان‌ها در هر رشته یک ورزشکار ملی به دو و میدانی معرفی کنند در آن صورت ما در هر رشته ۳۰ ملی‌پوش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا نهایت ۱۶ نفر است،‌ افزود:‌ با ساماندهی مربیان بدون شک در آینده نفرات بهتر و بیشتری به تیم ملی معرفی خواهند شد و می‌توانیم با ورزش کارهای بیشتری در چنین مسابقاتی شرکت کنیم.

کیهانی در ادامه گفت:‌ دو و میدانی ایران چوب این را می‌خورد که آدم‌های ۵۰ و ۶۰ را به میدان ‌آورده‌ایم و وقت خودش، خودمان و خانواده‌ا‌ش را می‌گیریم و خواهشم این است که مربی‌های ما به دنبال ورزشکار ١٠٠ باشند و در این صورت دو و میدانی ایران خیلی پیشرفت خواهد کرد. هر مربی باید در ماده خودش حداقل پنج استعداد را جذب کند که در کل کشور ١۵٠ استعداد جذب می‌شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی مدعی شد:‌ در دوره من امکان ندارد حتی یک هزار تومان حیف و میل شده باشد و اگر کسی چنین چیزی را ثابت کند از فدراسیون می‌روم.

وی تاکید کرد: اگر ‌حق ورزشکار، مربی و داوری را بخوریم و هر اتفاقی خارج از حق و حقیقت باشد ‌به نظرم دزدی کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهم حق کسی در فدراسیون خورده شود.

کیهانی با بیان اینکه به دنبال تدارک اردو در کشورهای خارجی هستیم، اضافه کرد:‌ این امر با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست و ‌مجبوریم کار اقتصادی هم انجام دهیم.

وی در پایان گفت: برای فدراسیون امکان‌پذیر نیست که از همه ورزشکاران حمایت کند و ورزش‌کار باید تلاش کند و خودش را به یک سطح برساند تا ما به دنبال او برویم به عنوان مثال ۱۰ بار دنبال برادران صمیمی در اصفهان رفتند اما خودشان نخواستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.