صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / ارقام تولید انواع زباله در کاشان بسیار تکان دهنده است
ارقام تولید انواع زباله در کاشان بسیار تکان دهنده است

سرپرست اداره محیط زیست کاشان:

ارقام تولید انواع زباله در کاشان بسیار تکان دهنده است

سرپرست اداره محیط زیست کاشان از مشارکت دانش آموزان مناطق قمصر، برزک و قهرود برای پاکسازی طبیعت و برگزاری جشن روز زمین پاک خبر داد.

آلودگی زباله جزیره فیلیپین

حسین خادمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جامعه امروز اعداد و ارقام در خصوص تولید انواع زباله بسیار تکان دهنده است که رهایی از این مشکل، نیازمند آگاه سازی شهروندان در قالب برنامه های آموزشی و عملیاتی است.

وی افزود: تعالیم دینی و سیره معصومان علیه السلام،  نسبت به رعایت پاکیزگی و حفظ محیط زیست سفارش های زیادی داشته است و  آگاه سازی دانش آموزان امروز به عنوان شهروندان جامعه آینده نسبت به حفاظت از محیط زیست از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست اداره محیط زیست کاشان با اشاره به نامگذاری برخی روزها، گفت: نهادینه سازی فرهنگ احساس مسئولیت در افراد از جمله اهداف مهم طرح هایی همچون روز زمین پاک است و حضور گسترده دانش آموزان نشان دهنده اهمیت این گونه فعالیت های مردمی است.

وی تصریح کرد: رفتار ناصحیح مردم در الگوهای زیستی شکننده شده و یکی از این عوامل تولید پسماند است که باید با مدیریت اصولی و برنامه های صحیح در ساماندهی آن کوشید که هدف از اجرای این برنامه تغییر رویه شهروندان در استفاده از اقلام پلاستیکی و تقویت همگرایی اقشار مختلف مردم برای کاهش تولید پسماند است.

خادمی گفت: حضور دانش آموزان در بزرگداشت روز جهانی زمین پاک و جمع آوری نمادین زباله های مناطق ییلاقی قمصر، برزک و قهرود، حامل این پیام است که حفاظت از محیط زیست یک مسئولیت همگانی است و همه شهروندان باید از آلودگی زمین دوری کنند.

وی  افزود: آموزش مباحث زیست محیطی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان و تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده از جمله برنامه های جانبی آیین روز جهانی زمین پاک در کاشان بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، روز جهانی زمین پاک هر سال دوم اردیبهشت ماه برابر با ۲۲ آوریل در سراسر جهان برگزار می شود و برنامه های امسال با شعار “نه به کیسه‌های پلاستیکی” برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.