صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها ۲ متر مربع است

رئیس سازمان امور دانشجویان:

سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها ۲ متر مربع است

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌های کشور به ازای هر دانشجو 2 متر مربع است.

ورزش دانشجویی و تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی صدیقی در مراسم افتتاح فاز نخست مجموعه ورزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته برنامه‌های مختلف در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی را در سطح ملی و بین المللی در دانشگاه‌ها دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه هدف اولیه ما ورزش همگانی است، افزود: افزایش پوشش فضای ورزشی در دانشگاه‌ها از اهداف جدی است که دنبال می‌شود.

صدیقی با اشاره به فضای ورزشی ۲ متر مربعی در دانشگاه های کشور، تصریح کرد: بیشتر فضاهای ورزشی ما روباز است و تنها یک سوم فضاهای ورزشی سرپوشیده هستند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: تلاش می کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه سرانه فضاهای ورزشی در دانشگاه هایی که کمتر از متوسط هستند را افزایش دهیم.

وی به بحث تجهیز خوابگاه ها به اتاق های تندرستی اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر هر ساله یکصد خوابگاه را برای تجهیز به اتاق تندرستی در نظر گرفتیم.

صدیقی به ایجاد مراکز مشاوره سلامت و تندرستی در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: در هر دانشگاه مرکزی برای مشاوره ورزشی و بررسی وضعیت جسمی و تندرستی دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد که مسیر ورزشی دانشجویان را مشخص می کند. تاکنون در سطح کشور دانشگاه های زیادی این کار را آغاز کردند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: با اجرای این اقدامات هم در حوزه ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی، به دنبال پر کردن بخشی از اوقات فراغت دانشجویان با انجام فعالیت های سالم ورزشی هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.