صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / ۱۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی یمن مشکل دسترسی به غذا دارند
۱۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی یمن مشکل دسترسی به غذا دارند

نماینده پیشین صلیب سرخ در یمن:

۱۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی یمن مشکل دسترسی به غذا دارند

رئیس پیشین نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن، گفت: از ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور یمن که درگیر جنگ هستند، ۱۸ میلیون نفر مشکل دسترسی به غذا دارند که از این میزان هفت میلیون نفر دچار مشکلات جدی و خاص غذایی هستند.

نماینده صلیب سرخ در یمن

به گزارش کسب و کار نیوز مبنی بر این‌که ممکن است، برخی طرفین در درگیری‌ها مسائلی را در میان افکار عمومی مبنی بر این‌که از محموله‌های صلیب سرخ سوءاستفاده شود و سلاح و تجهیزات یا هر چیز دیگری از این طریق به یکی از طرفین هم برسد، مطرح می‌شود و اینکه صلیب سرخ چه پاسخی در مورد این ادعاها دارد؟ گفت: جواب بسیار ساده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کاملا شفاف عمل می‌کند و مقامات دسترسی دارند و می‌توانند از نزدیک نظارت داشته باشند. من هم چنین شایعاتی را شنیده‌ام و در پاسخ به آن‌ها باید گفت، سلاح ما شفافیت است و با توجه به این‌که نظارت متعددی وجود دارد، واقعا چنین کاری غیرممکن است. در محموله‌های ارسالی ما، هم گروه‌های ائتلاف و هم انصارالله نظارت دارند و امکان سوءاستفاده وجود ندارد. این شایعات گاهی می‌توانند خطرناک باشند و می‌خواهم این پیام را به مردم منتقل کنید که، به چه مقدار کنترل‌ها شدید است تا افکار عمومی خیالش راحت شود.

وی با ابراز امیدواری‌ نسبت به این‌که راه‌حل سیاسی برای حل بحران‌ها پیدا شود، به موانع مختلفی که در راه انتقال کمک‌های بشردوستانه وجود دارد اشاره کرد و گفت: این موانع ترکیبی از عوامل مختلف است و به عنوان مثال یکی از آن‌ها این است که شرکت‌های کشتیرانی مایل نیستند تا کشتی‌های خود را به بندر حدیده بفرستند. با این حال ما با جلسات مختلفی که برگزار می‌کنیم، امیدواریم که به گوش دولت‌ها برسد و این موانع برطرف شود.

وی در پایان گفت: شرایط در یمن بسیار حاد است و اگر این‌گونه ادامه پیدا کند می‌تواند بدتر هم بشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تردد ۵۳۰ میلیون مسافر جاده‌ای/ ۸۲۸ فوتی در سفرهای نوروزی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سردار کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.