صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / مقایسه پاداش قهرمانی پرسپولیس با لیگ‌های معتبر آسیایی
مقایسه پاداش قهرمانی پرسپولیس با لیگ‌های معتبر آسیایی

مقایسه پاداش قهرمانی پرسپولیس با لیگ‌های معتبر آسیایی

در حالی که در فوتبال روز دنیا از عربستان و ژاپن در آسیا گرفته تا اروپا حق پخش و پاداش تیم‌ها امری تثبیت شده است، در ایران هنوز درباره آن حرف و حدیث فراوان وجود دارد.

حاشیه جشن قهرمانی پرسپولیس

به گزارش کسب و کار نیوز، باشگاه‌های لیگ برتر در لیگ هفدهم به شدت به عدم پرداخت درآمدهایشان از محل تبلیغات محیطی معترض بودند. سازمان لیگ فوتبال در راستای احقاق حق باشگاه‌ها با شرکت امین سیمای کیش صحبت‌هایی انجام داده‌اند اما فعلا این شرکت فقط مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان از ۶۵ میلیارد تومان قرارداد را پرداخت کرده است.

* نمونه‌های مشابه در آسیا

مسئولان لیگ عربستان تصمیم گرفتند تا تعداد تیم‌های لیگ این کشور را از ۱۴ به ۱۶ تیم افزایش دهند. در لیگ عربستان تیم قهرمان از فصل آینده قرار شده ۵ میلیون ریال سعودی معادل (۱.۳ میلیون دلار) پاداش دریافت کند. به عبارت دیگر پاداش تیم‌ها در عربستان شش برابر شده است. پیش‌تر رقم پاداش به تیم قهرمان در عربستان ۷۵۰ هزار ریال سعودی بود. 

همچنین تیم دوم لیگ عربستان به جای ۴۰۰ هزار ریال سعودی، از سال آینده ۳ میلیون ریال سعودی دریافت خواهد کرد و به تیم سوم ۲ میلیون ریال سعودی پرداخت خواهد شد.

در لیگ ژاپن که می‌توان آن را برترین لیگ قاره آسیا نیز دانست، تیم قهرمان ۱.۵ میلیارد ین پاداش دریافت خواهد کرد. تیم نایب قهرمان ۷۰۰ میلیون ین، تیم سوم ۳۵۰ و تیم چهارم ۱۸۰ میلیون ین دریافت می‌کنند. همچنین پاداش جداگانه دیگری برای تیم‌های دیگر وجود دارد. تیم قهرمان ۳۰۰ میلیون ین و تیم‌های دوم تا انتهای جدولی نیز به ترتیب پاداش خود را که سیر نزولی دارد دریافت می‌کنند. 

حتی قهرمانی در جام حذفی و رقابت‌های دسته یک ژاپن نیز پاداش‌هایی را برای تیم‌ها در پی دارند که بیشتر این منایع از طریق تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی که در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای است تامین می‌شود.

تقویت تیم‌هایی که رقیب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان هستند باعث می‌شود تا متناسب با آن اقدام به خرید بازیکن و بهبود امکاناتشان کنند؛ اتفاقی که در لیگ ایران به ناشیانه‌ترین شکل ممکن ادامه دارد و حتی هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت انتظار دارند وزارت ورزش برای این دو تیم – که البته مالکیت آنها را نیز بر عهده دارد – خرج و منابع مالی آنها را تامین کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پرسپولیس به تیم رونالدو خورد، سپاهان به یاران بنزما/ همگروهی نساجی با هم‌تیمی‌های نیمار

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.