صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کمبود نیروی امنیتی چالش مهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو است
کمبود نیروی امنیتی چالش مهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو است

کمبود نیروی امنیتی چالش مهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو است

تازه ترین بررسی های پلیس ژاپن نشان می دهد که نزدیک به 90 درصد از شرکت های امنیتی بخش خصوصی این کشور برای تامین امنیت بازی های المپیک و پارالمپیک تابستانی 2020 توکیو با کمبود نیرو روبرو هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز از روزنامه ژاپن تایمز، این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی باید بازی های المپیک و پارالمپیک تابستانی را میزبانی کند اما کمبود نیرو در بخش های امنیتی می تواند یک چالش بزرگ برای برگزاری امن این رقابت ها باشد.
آژانس پلیس ژاپن با توجه به این موضوع اعلام کرده است شرایط استخدام این نیروها باید تغییر کند و با تحول در ضوابط و مقررات، شرکت ها می توانند امیدواری بیشتری برای جذب نیرو بخصوص از طریق فراخوان اینترنتی داشته باشند.
شمار نیروهای امنیتی این شرکت ها تا سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر بوده است و از آن زمان به بعد تقریبا تغییری نکرده است و اکنون این شرکت ها با کمبود جدی نیرو مواجه هستند.
از میان ۴۸۵ شرکتی که مورد نظرخواهی قرار گرفته اند بیش از ۹۰ درصد گفته اند که در بخش های مختلف از جمله در اجرای طرح های زیربنایی مرتبط با المپیک و پارالمپیک و بازرسی ها در مراکز حساس از جمله فرودگاه ها با کمبود نیرو روبرو شده اند.
کمبود نیروی کار در ژاپن، پایین بودن دستمزدهای بخش های امنیتی، پیرشدن جمعیت و چالش ها برای جذب نیرو، اصلی ترین عواملی است که امکان جستجو برای نیرو کار را از این شرکت ها گرفته است.
آژانس پلیس ژاپن تاکید کرده است که برای رفع این مشکل در شرایط فعلی چنانچه ضرورت داشته باشد نیروهای پلیس به این شرکت ها کمک های امنیتی خواهند کرد.
آمار رسمی دولت ژاپن نشان می دهد جمعیت این کشور برای نهمین سال متوالی کاهش یافته و در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به حدود ۱۲۷ میلیون نفر رسیده است.
سازمان بهداشت جهانی نسبت به این روند هشدار داده و اعلام کرده است شمار سالمندان ۶۵ سال به بالا در ژاپن، اکنون ۲۷٫۷ درصد از کل جمعیت کشور را شامل می شود که نشان از پیر شدن سریع جامعه دارد.
با این حساب اکنون ژاپن به نسبت کل جمعیت بیشترین شمار سالمندان را در سراسر دنیا دارد و یکی از پیرترین کشورهای دنیا محسوب می شود.
مقام های ژاپنی پیش بینی کرده اند اگر روند فعلی زاد و ولد همچنان ادامه یابد ژاپن حدود یک سوم از جمعیت خود را در ۵۰ سال آینده از دست خواهد داد.
در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی که زمستان ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ برگزار شد ۱۰ هزار نیرو، تامین امنیت بازی ها را به عهده داشتند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.