صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / کاهش آمار ازدواج در گلپایگان
کاهش آمار ازدواج در گلپایگان

کاهش آمار ازدواج در گلپایگان

رییس ثبت احوال شهرستان گلپایگان گفت: در سال گذشته 620 مورد ازدواج و در سال 95؛ 885 مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسید که علت کاهش ازدواج بیکاری و نبود شغل است.

ازدواج

محمدرضا غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۱۲ ولادت (۶۷۱پسر و ۶۴۱ دختر) در شهرستان ثبت شده است، همچنین با توجه به آمار ولادت در سال ۹۵ که در شهرستان ۱۳۷۶ نفر است شاهد کاهش زاد و ولد هستیم.

وی با بیان اینکه در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی در صدر جدول استان اصفهان قرار داریم، ادامه داد: آمار پایین ولادت در شهرستان نگران کننده است. در سال گذشته ۶۲۰ مورد ازدواج و در  سال ۹۵؛ ۸۸۵ مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده و علت کاهش ازدواج  بیکاری و نبود شغل است. هم چنین در سال گذشته ۱۶۵ مورد طلاق در شهرستان گلپایگان ثبت شده است.

سرپرست ثبت احوال شهرستان گلپایگان در رابطه با کارت ملی هوشمند گفت: جهت سهولت در امور شهروندان دو مرکز اداره پست و دفترپیشخوان دولت در شهر گلپایگان برای فعالیت در زمینه کارت ملی هوشمند انتخاب شد، البته فعالیت چشمگیر اداره پست در این راستا مشهود است.

غفاری اضافه کرد: تاکنون برای ۲۳ هزار و ۱۸۹ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده که طبق این آمار حدود ۶۰ درصد مردم شهرستان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند و مابقی شهروندان هرچه سریعتر برای تعویض کارت های ملی خود تا پایان خرداد ماه اقدام کنند.

رییس ثبت احوال گلپایگان در رابطه با شناسنامه‌های مکانیزه گفت: در سال گذشته شش هزار و ۱۰۷ نفر در شهرستان شناسنامه مکانیزه دریافت کرده‌اند.

محمد و فاطمه بیشترین فراوانی بین نام های گلپایگانی ها

وی خاطرنشان کرد: نام‌های محمد و حسین در بین نوزادان پسر و نام‌های فاطمه و زهرا در بین نوزادان دختر بیشترین فراوانی را دارند.

غفاری در خصوص ساختمان فرسوده اداره ثبت احوال شهرستان یادآورشد: این ساختمان در سال ۱۳۶۰ ساخته شده است و اکنون تحمل حتی سه ریشتر زلزله را هم ندارد و کارشناسان استانی نیز ساختمان موجود را غیر قابل تعمیر دانسته اند، لذا طی دیدار نماینده شهرستان و رئیس سازمان ثبت احوال کشور مجوز ساخت ساختمان جدید اخذ و تامین اعتبار نیز شده و امیدواریم اعتبار آن در سال جاری تامین شود.

رییس ثبت احوال گلپایگان تصریح کرد: اکثر ساختمان های ثبت احوال در کل کشور فرسوده است، اما تنها نماینده ای که تاکنون به رئیس سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کرده نماینده گلپایگان و خوانسار است که برای ثبت احوال دو شهر گلپایگان و خوانسار مجوز گرفتند که تامین اعتبار و بازسازی هر دو ساختمان انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.