صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / نوسان بورس به ماه دوم سال ۹۷ رسید
نوسان بورس به ماه دوم سال ۹۷ رسید

با کاهش ۲۵۸ واحدی شاخص:

نوسان بورس به ماه دوم سال ۹۷ رسید

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با کاهش ۲۵۸ واحدی به ۹۵ هزار و ۲۶۵ واحد رسید تا این متغیر در آستانه ورود به کانال ۹۴ هزار واحد قرار بگیرد.

شاخص

به گزارش کسب و کار نیوز، سهامداران اولین روز اردیبهشت ماه سال جاری را با افت بیش از ۲۰۰ واحدی شاخص بورس به پایان رساند تا نوسان های معاملات تالار شیشه ای به ماه دوم سال نیز کشیده شود.

رشد نماگرها

بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۵۸) واحد ریزش اندک معادل (۰.۲۷) درصد به ۹۵ هزار۲۶۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۸۱) واحد کاهش معادل (۰.۲۷) درصد به ۳۰ هزار ۱۹۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» ۵۹ واحد افزایش معادل ۰.۳۵ درصد به ۱۶ هزار و ۷۹۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۴ واحد رشد، معادل ۰.۳۵ درصد به ۱۲ هزار و ۴۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۴۳) واحد افت، معادل (۰.۲۴) درصد به ۱۰۱ هزار و ۳۳۲ واحد، شاخص بازار اول با (۲۱۱) واحد کاهش معادل (۰.۳۱) درصد به ۶۷ هزار و ۴۱۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۴۰۱) واحد ریزش معادل (۰.۲۰) درصد، به ۲۰۴ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار         

از سویی دیگر امروز ۲ نماد «رانفور با ۱۹ واحد و شپنا با ۱۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۵ نماد «فولاد با (۹۴) واحد، همراه با (۲۵) واحد فارس با (۲۳) واحد، پارسان با (۲۰) واحد،  و کچاد با (۱۵) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.

وضعیت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « محصولات کاغذ با ۲۲۸ واحد رشد معادل ۲٫۳۸ درصد به ۹ هزار و ۸۲۴ واحد، کانی غیرفلزی با ۲۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۳ درصد به ۲ هزار و ۵۱ واحد، محصولات فلزی با یک واحد رشد معادل ۲۶۹ درصد معادل ۱.۲۶ به ۲۱ هزار و ۵۹۰ واحد، محصولات چوبی با ۶۲۷ واحد صعود معادل ۱.۲۰ درصد به ۵۳ هزار و ۷ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۷ واحد افزایش، معادل ۱.۱۸ درصد به یک هزار و ۴۶۵ واحد، سایر مالی با ۲۲ واحد رشد معادل ۱.۰۷ درصد به ۲ هزار و ۱۴۲ واحد، سایر معادن با (۲۲۲) واحد ریزش معادل (۲٫۰۶) درصد به ۱۰ هزار و ۵۶۳» رسید.

بیشترین افزایش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «کمنگنز، وتوصا، فنیشا، کسرا، ولملت، کفرا و حتوکا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «پکویر، لبوتان، وتوسم، قپیرا، رتکو، ثنوسا و شسینا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۳۹ هزار و ۱۴۸ نوبت معاملاتی، ۵۵۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.