صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست کمیسیون فرعی مرزی ایران و ترکیه برگزار شد
نشست کمیسیون فرعی مرزی ایران و ترکیه برگزار شد

نشست کمیسیون فرعی مرزی ایران و ترکیه برگزار شد

نشست کمیسیون فرعی مرزی ایران و ترکیه مابین مرزبانان و مقامات مرزی و سیاسی شهرستان ماکو ایران و شهرستان آغری ترکیه برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این نشست با حضور مقامات سیاسی و مرزبانی ماکو و آغری به عنوان دو شهر مرزی ایران و ترکیه در سالن همایش فرمانداری شهر آغری ترکیه به ریاست سلیمان البان استاندار آغری و سرهنگ شیرزاد حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی ماکو برگزار شد.
استاندار آغری در این نشست با اشاره به لزوم تامین و برقراری امنیت مرزی در سرحدات دو کشور اظهار کرد: امیدواریم امنیت مرزی فعلی بین دو کشور با همین قاطعیت ادامه یاید.
وی بیان کرد: باور داریم که این قاطعیت در تامین امنیت مرزی دو کشور در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.
نشست مرزی بین مقامات شهر ماکو ایران و آغری ترکیه در راستای تفاهم حاصل شده در نشست آنکارا برنامه ریزی شده است که در جریان موضوعات مرزی دوجانبه بین ایران و ترکیه در محدوده شهرستان ماکو و استان آغری ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.
بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه نیز هفته پیش در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد و در این نشست موضوعات مرزی بین ایران و ترکیه، مسایل مربوط به انتظامات مرزی و روابط مرزبانان و نیروهای مرزی دو کشور، امور دروازه های‌ مرزی و همچنین مسایل آبی و زیست محیطی در مسیر نوار مرزی دو کشور مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.
طرفین در این نشست همچنین در خصوص اتخاذ تدابیر کامل و جامع برای مقابله موثر با ترددهای غیر مجاز از مرز، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و هم چنین مقابله با تردد اشرار و گروه های تروریستی تفاهم و توافق کردند.
طرفین بر اساس توافق دوجانبه قرار است که در چارچوب اسناد و تفاهم نامه های دوجانبه همکاری های خود را در امور مرزی گسترش دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز، ایران و ترکیه ۵۷۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که بخش اعظمی از آن را مناطق کوهستانی صعب العبور تشکیل می دهد.
استان آذربایجان غربی از ایران با استان های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از ترکیه مرز مشترک دارد.
خاورم/۱۹۰۵

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.