صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نسبت به معرفی بزرگان کوتاهی کرده ایم
نسبت به معرفی بزرگان کوتاهی کرده ایم

چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی:

نسبت به معرفی بزرگان کوتاهی کرده ایم

چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در معرفی بزرگان ایران کوتاهی شده است، گفت: هویت یک ملت به آثار ادبی آن وابسته است.

مهدی محقق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در صورتی که نسل جوان را با آثار عطار، سنایی و دیگر ادبا آشنا نکنیم، چیزی برای حفظ کردن نخواهیم داشت و هویت و ارزش ما از بین خواهد رفت.
وی افزود: مصمم هستیم، هر سال همایشی برای شخصیت‌های فرهنگی و ادبی کشور در انجمن بگیریم تا آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.
رییس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ادامه داد: عطار در آثار خود به زیبایی و با تمثیل های متعدد به فرهنگ های مختلف اشاره کرده بنابراین آثار این عارف ادیب قابل بهره برداری برای همه مردم دنیا است.
وی با بیان اینکه آثار عطار مملو از پند و اندرز همراه با تمثیل ها و تعبیرات بسیار است، بر بهره مندی همگان از اندیشه های ناب وی تاکید کرد.
به گفته محقق، برخی آثار عطار به انگلیسی ترجمه شده و قابلیت استفاده برای جهانیان را دارد.
این پژوهشگر ادبی با یادآوری این نکته که عطار با باقی گذاشتن آثار خود سهم بسزایی در گسترش و غنای ادب فارسی دارد، وی را از مفاخر مملکت دانست.
وی احاطه عطار به تعبیرات مختلف زبان فارسی و تمثیلات از تمام فرهنگ های مختلف را از ویژگی های آثار این عارف قرن هفتم برشمرد.
فراهنگ**۱۵۴۰**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.