صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرمانده ارشد ارتش آمریکا چرا به لبنان سفر کرد؟
فرمانده ارشد ارتش آمریکا چرا به لبنان سفر کرد؟

فرمانده ارشد ارتش آمریکا چرا به لبنان سفر کرد؟

سفر ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا به بیروت بویژه اندکی پس از حمله اخیر آن کشور به سوریه پرسش هایی را درباره اهداف آن ایجاد کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، ژنرال جوزف وتل روز گذشته با «میشل عون» رئیس جمهوری، «سعد الحریری» نخست وزیر و ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
بر اساس آنچه در خبرهای رسمی منتشر شد وی در این دیدارها بر حمایت کشورش از ارتش و نیروهای مسلح لبنان تاکید و خواستار افزایش مناسبات دوجانبه شد.
اما برخی رسانه ها نوشتند که وتل در این دیدارها درباره حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه نیز با مقام های لبنان گفت و گو کرده است.
حمله موشکی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه شنبه هفته پیش صورت گرفت. بر اساس اعلام وزارت دفاع سوریه در این حمله متجاوزان از ۱۱۰ موشک استفاده کردند. در همین حال مقام های نظامی روسیه گفتند که دو سوم این موشک ها بوسیله سامانه ضدموشکی سرنگون شدند.
این حملات در پی ادعای تروریست ها در استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در این کشور صورت گرفت. این در حالی است که هیچ نهاد بین المللی بی طرف مدرک و شواهدی دال بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی ارائه نکرده است.
روزنامه «الجمهوریه» لبنان در شماره امروز (شنبه) خود خبر داد که ژنرال وتل در دیدار با مقام های لبنان به تشریح «رخدادهای مرتبط با بحران سوریه، نتایج اقدامات اخیر کشورش، روند مشورت ها و تماس ها با همپیمانان آمریکا و طرف های دیگر از جمله روسیه و همپیمانان آن» پرداخته است.
به نوشته این روزنامه، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا تاکید کرد که حمله نظامی اخیر به سوریه در همه ابعاد نظامی و سیاسی اش و چه در شکل و چه محتوا و چه زمان آن پایان یافته است.
وی همچنین این حمله را «تنبیه» نظام سوریه به دلیل آنچه استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی خواند عنوان کرد. وتل گفت: حمله پیام آشکار به کسانی است که خود می فهمند. این حمله به اهداف خود رسید.
الجمهوریه به نقل از وتل نوشت: نقش آمریکا در سوریه هنوز پایان نیافته و این مساله منوط به غلبه کامل بر داعش و گروه های تروریستی و تخریب همه توان آنهاست.
این روزنامه لبنانی همچنین به اعلام حمایت فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا از ارتش لبنان و ضرورت ادامه کمک های آمریکا به نهادهای نظامی لبنانی اشاره کرد.
دو روز پیش از حمله آمریکا به سوریه ژنرال «دارسی راجرز» فرمانده عملیات ویژه نیروهای مرکزی آمریکا در صدر هیاتی به لبنان سفر و با ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
ارتش لبنان در آن روز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که سفر راجرز از پیش برنامه ریزی شده بود و در تکمیل دیدارهای پیشین او از لبنان برای اطلاع از نیازهای ارتش و گسترش توانمندی های نظامی آن صورت گرفت.
لبنان بیش از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد و دولتمردان و نیروهای امنیتی این کشور تلاش می کنند تا این کشور کمتر درگیر پیامدهای بحران سوریه شود.
وزارت خارجه هفته پیش حمله نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرده بود.
خاورم**۲۰۵۴

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.