صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ششمین المپیاد زبان فارسی در باکو برگزار شد
ششمین المپیاد زبان فارسی در باکو برگزار شد

ششمین المپیاد زبان فارسی در باکو برگزار شد

باکو – ایرنا – ششمین المپیاد زبان فارسی، روز شنبه به همت رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان در دانشگاه دولتی باکو برگزار شد .

به گزارش کسب و کار نیوز ، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، در مراسم آغاز این المپیاد، گفت : نزدیک به ۱۵۰ دانشجو و فراگیر زبان فارسی در سه مقطع ابتدای ، متوسطه و عالی ، از میان دانشجویان دانشگاه دولتی باکو، فارسی آموزان رایزنی فرهنگی و خانه فرهنگ شهریار وسایر مراکز علمی آموزشی در این مسابقات حضور دارند.
اصغر فارسی اظهار داشت : برای برندگان هر سه مقطع جوایزی ویژه ای از جمله اعزام به دوره های دانش افزایی در ایران در نظرگرفته شده است .
وی افزود: مجموع فراگیران زبان فارسی در مقاطع مختلف در جمهوری آذربایجان بالاتر از ۵۰۰ نفر است و با توجه به افزایش سفرهای گردشگری میان ایران و جمهوری آذربایجان، نیاز به فراگیری زبان فارسی در بین افرادی که دنبال کار و اشتغال هستند ، بیشتر شده است .
رایزن فرهنگی کشورمان گفت: در جمهوری آذربایجان مراکزی چون فرهنگستان علوم ، دانشگاه باکو ، دانشگاه خزر و سایر دانشگاه ها اهتمام ویژه ای برای آموزش زبان فارسی و تحقیقات مختلف در این زمینه از خود نشان می دهند.
فارسی اضافه کرد: رایزنی فرهنگی علاوه بر برگزاری المپیاد و دوره های آموزشی زبان فارسی سعی می کند با تجهیز کتابخانه ها، نیاز دانشجویان و محققان آذربایجانی را برآورده کند .
وی خاطر نشان کرد: راستای تجهیز اتاق های ایران در دانشگاه های مختلف، استفاده از فضای مجازی و برگزاری دوره ها بصورت آنلاین در فضای مجازی و کانال های مختلف برای دوستداران و علاقمندان زبان فارسی تلاش های قابل توجه صورت گرفته است
مهدی کاظم اف استاد دانشگاه دولتی باکو نیز در این مراسم گفت : تعداد شرکت کنندگان در این دوره نسبت به المپیادهای گذشته بیشتر شده است و نزدیک به ۷۰ نفر در مقطع ابتدای ، ۴۰ نفر در مقطع متوسطه و باقی مانده نیز در مقطع عالی شرکت کرده اند .
وی افزود: زبان فارسی در دانشگاه دولتی باکو ، دانشگاه ، دانشگاه اسلامی و نخجوان و چند مدرسه جمهوری آذربایجان تدریس می شود.
کاظم اف گفت : اساتید دانشگاه دولتی باکو به نوبه خود تلاش می کنند سهم خود در تقویت روابط بین ایران و آذربایجان را با برگزاری المپیادها ، چاپ و انتشار کتاب و برگزاری کنفرانس های علمی و ادبی ادا کنند.
نتایج ششمین دوره المپاد زبان فارسی ، یک هفته پس از برگزاری ، از سوی هیات پنج نفره داوران متشکل از اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو ، طی مراسمی اعلام و جوایز به برندگان اعطا می شود .
خاورم ** ۳۳۷*۱۵۷۹

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.