صفحه اصلی / دسته بندی نشده / رونق تئاتر کودک برای زیربنای فرهنگی جامعه لازم است
رونق تئاتر کودک برای زیربنای فرهنگی جامعه لازم است

رونق تئاتر کودک برای زیربنای فرهنگی جامعه لازم است

مجری و بازیگر ایرانی گفت: رونق بخشی به تئاتر سالم و مناسب کودک برای ساختن زیربنای فرهنگی و تربیت نسل آینده یک جامعه لازم است.

احترام برومند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اکنون نمایش های مناسب گروه سنی کودک و تئاتر سالم تولید می شود اما به سختی به مرحله اجرا می رسد.
وی با تاکید بر اینکه باید به اجراهای کودکان بها داده شود، اظهار کرد: کسانی که برای مخاطب کودک و نوجوان فعالیت می کنند باید از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند و در سراسر جهان هم تئاتر نمی تواند بدون یارانه بر پای خود بایستد.
برومند به فروش خوب نمایش های بزرگسالان در ماه های گذشته اشاره و تاکید کرد: بسیاری از گروه ها در این سطح نمایش، درآمد مناسبی دارند و گروه های کمتری نیز نیازمند حمایت هستند اما در مورد نمایش کودک و نوجوان، بخش دولتی باید پیشقدم شود.
وی پیشنهاد کرد: برای اجرای نمایش های خردسال، کودک و نوجوان بلیت ها باید با قیمتی ارزان در اختیار خانواده ها قرار بگیرد تا برای همراهی فرزندان و تماشای اجراها به سالن های نمایش جذب شوند که این مهم، جز با حمایت دولت امکان پذیر نیست.
برومند با اشاره به اینکه استعدادهای خوب تئاتری در شهرستانها وجود دارد، خاطرنشان کرد: قیمت بلیت این گروه ها به دلیل حمایت نشدن از سوی دولت و اداره فرهنگ و ارشاد هر شهرستان مورد استقبال قرار نمی گیرد.
وی افزود: در صورت حمایت نهادهای مربوطه خانواده ها می توانند همراه با خردسالان، کودکان و نوجوانان خود به تماشای یک نمایش بنشینند و از این تفریح سالم بهره مند شود.
همسر مرحوم داوود رشیدی تاکید کرد: گروه هایی در این عرصه فعال هستند که تئاتر را به صورت آکادمیک فرا گرفته اند و می توانند مفاهیم مناسب را به قشری که نیازمند یادگیری است آموزش دهند.
این بانوی هنرمند ادامه داد: گروه های تئاتر کودک و نوجوان با عشق به این عرصه می پردازند و با دانشی که در این زمینه دارند نمایش های سالم و مناسبی را برای کودکان به اجرا در می آورند.
برومند با اشاره به آیین تجلیل خود در بیست و چهارمین جشنواره کودک و نوجوان شهر همدان گفت: در تمام سال های گذشته در عرصه کودک هر فعالیتی که لازم بود را انجام دادم اما دلیل اصلی این تجلیل قطعا خاطراتی است که مسئولان این دوره از کودکی خود با اجراهای من داشته اند.
وی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در کشور را رویدادی ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد برای فعالیت تئاتر کودک فقط به این جشنواره بسنده نشود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.