صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روابط انجمن اسلامی چین و جامعه المصطفی توسعه می یابد
روابط انجمن اسلامی چین و جامعه المصطفی توسعه می یابد

روابط انجمن اسلامی چین و جامعه المصطفی توسعه می یابد

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه در دیدار با معاون انجمن اسلامی چین بر «توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه» با این نهاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ‘حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز' معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه جمعه شب در دیدار با معاون و اساتید انجمن اسلامی چین در پکن افزود: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بزرگ آمادگی دارد ارتباطات خود را با انجمن اسلامی چین ارتقا دهد.
‘عادل جان حاج کریم' معاون انجمن اسلامی چین نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی انجمن برای توسعه روابط فرهنگی با ایران گفت: تلاش اصلی انجمن اسلامی چین تقویت روابط چین با جهان و ارتباطات مسلمانان چین با مسلمانان با هدف رفع سوءتفاهم‌ها نسبت به اسلام است.
در این دیدار هیات اعزامی جامعه المصطفی با معاون و مسئولان این انجمن دیدار و گفت و گو و بر ادامه همکاری ها و عقد تفاهم میان این دو نهاد تاکید کردند.
پذیرش دانشجویان چینی توسط دانشگاه جامعه المصطفی بر مبنای معرفی انجمن اسلامی چین و انعقاد تفاهم نامه همکاری این دو نهاد از جمله محورهای بحث و رایزنی میان دو طرف بود.
هیات اعزامی جامعه المصطفی به چین شامل ۷ نفر از اساتید و هیات های علمی و روسای بخش های حوزه ادیان، فلسفه و کلام جامعه المصطفی هستند که با ریاست معاون پژوهشی این نهاد به چین سفر کرده اند.

** دیدار با مسئولان دانشگاه مینزو
هیات اعزامی جامعه المصطفی در ادامه سفر خود به چین همچنین امروز با مسئولان و اساتید دانشگاه ‘مینزو' چین دیدار و گفت و گو کردند.
دو طرف در این دیدار بر انجام همکاری های متقابل مانند اعزام استاد و دانشجو، برگزاری همایش های مشترک میان دو دانشگاه و انجام مطالعات مشترک بحث و گفت و گو کردند.

** برگزاری همایش علمی و فرهنگی در دانشگاه ‘یون نن'
همچنین قرار است امروز شنبه در ادامه سلسله همایش های مشترک دانشگاه ‘یون نن' و جامعه المصطفی، همایش «عقلانیت و اعتدالگرایی در اسلام و کنفسیوس» برگزار شود.
اولین همایش مشترک این دو نهاد، ۵ سال پیش در ‘یون نن' برگزار شد دومین همایش آن در ایران و سومین ان نیز فردا به میزبانی دانشگاه ‘یون نن' برگزار می شود.
نام سلسله همایش های این دو نهاد، تمدن اسلام و کنفسویس است که همایش فردا با عنوان موضوع خاص ‘عقلانیت و اعتدالگرایی در دین اسلام و آیین کنفسیوس' برگزار شد.
فراخون مقاله جهت شرکت در این همایش به دعوت مرکز ایران شناسی دانشگاه ‘یون نن' که برگزار کننده همایش بود چند ماه پیش منتشر شد.
۳۰ مقاله از چین و ایران به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد ۵ مقاله از ایران و ۱۰ مقاله هم از نویسندگان چینی به بخش نهایی راه یافته اند.
**آساق**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.