پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تروریستها تصویری اشتباه از اسلام ارائه می کنند
تروریستها تصویری اشتباه از اسلام ارائه می کنند

مجید مجیدی:

تروریستها تصویری اشتباه از اسلام ارائه می کنند

مجید مجیدی کارگردان ایرانی که در هند حضور دارد با تاکید بر این نکته که اسلام دین دوستی، صلح و محبت است، گفت: چهره واقعی دین اسلام با آنچه اخیرا به واسطه رفتار برخی تروریستها به آن نسبت داده شده تفاوت دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز در روز شنبه، یک تارنمای سینمایی هند به نام ‘ایندنیواگلند' در مقدمه مصاحبه خود با مجیدی به این نکته اشاره کرد که وی قبل از این با ساخت فیلم سینمایی ‘محمد رسول الله'، سعی کرده است چهره واقعی اسلام را به مخاطبان نشان دهد.
مجیدی با تاکید بر اینکه از نظر وی سینما این قدرت را دارد تا مردم را به یکدیگر نزدیک کند، گفت: سینما دارای ظرفیت بسیار بزرگی جهت نزدیک کردن فرهنگ ها به یکدیگر است زیرا این عرصه هیچ مرزی ندارد. سینما می تواند در سرتاسر جهان سفر کند و بر انسان ها تاثیر بگذارد و حتی می تواند سنت ها و فرهنگ های مختلف را به بهترین نحو در کشورهای مختلف نشان دهد.
وی افزود: من با این دیدگاه ‘محمد رسول الله' را ساختم. در این سالها بعضی افراد یک چهره غلط از اسلام ایجاد کرده اند، تفاسیر اشتباه در مورد این دین مطرح می کنند. من می خواستم حقیقت را نشان دهم.
این فیلم از سوی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت بهترین فیلم زبان خارجی آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. ای آر رحمان، آهنگ ساز مشهور هندی کار آهنگ سازی این فیلم را انجام داده است.
مجیدی تاکید کرد: داعش و طالبان یک چهره اشتباه از اسلام ارائه کردند. کشور های غربی و عربستان سعودی در حال نشان دادن یک چهره اشتباه از اسلام هستند. من هفت سال از عمر خود را تنها برای به تصویر کشیدن بخش کوچکی از اسلام صرف کردم. اما گروه های مسلمان افراطی، عمدتا از عربستان سعودی ترسیدند تا این چهره واقعی اسلام را نشان دهند؛ بنابراین این فیلم را ممنوع کردند و خواستار توقف نمایش آن در کشورهای مختلف شدند.
این کارگردان نامزد اسکار افزود: پس از تحقیقات طولانی در مورد هر دو بخش اسلام، شیعه و سنی، صحبت با روحانیون شیعه و سنی، من سعی کردم فیلمی برای ایجاد اتحاد بین این دو بسازم. در زمان ها و مناسبت های مختلف، از تمام رهبران مذهبی خواستم که فیلم را تماشا کنند؛ اما آنها فیلم من را ‘حرام' خواندند و بدون دیدن فیلم علیه آن فتوا صادر کردند.
مجیدی که با ساخت فیلم هایی همچون ‘باران'، ‘رنگ بهشت' و ‘بچه های آسمان' به شهرت رسیده است می خواهد به صدای طبقات ضعیف و پایین جامعه تبدیل شود.
وی گفت: همیشه سعی کرده ام مسائل طبقه پایین جامعه را نشان دهم و همیشه می خواهم صدای همه کسانی باشم که نمی توانند نگرانی های خود را بیان کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، مجیدی برای اکران فیلم سینمایی ‘آنسوی ابرها' در هند به سر می برد. این فیلم داستان زندگی عادی و روزمره یک خواهر و برادر را در شهر مومبای بیان می کند.
‘آنسوی ابرها' ساخته مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی روز گذشته (۲۰ آوریل) در هند بر روی پرده سینماها رفت.
فیلمبرداری این فیلم در دو شهر مومبای(بمبئی) و جیپور انجام شده و مراحل فنی فیلم نیز در هند انجام شده است.
آساق**۲۶۷**۱۴۲۴**۱۳۳۷

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.