صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تحویل بدون وقفه گاز طبیعی به نیروگاه های اصفهان
تحویل بدون وقفه گاز طبیعی به نیروگاه های اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

تحویل بدون وقفه گاز طبیعی به نیروگاه های اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سال گذشته با افزایش 459 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش نیروگاهی، گازرسانی به نیروگاه های سطح استان بدون لحظه ای توقف و اعمال محدودیت مصرف، انجام شده است.

گاز طبیعی مایع

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی با اشاره به مصرف حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب، گاز طبیعی توسط یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک، اظهار کرد: سال گذشته گاز منازل و اماکن تجاری به جزء در مواقع تعمیرات شبکه به صورت مستمر جریان داشته و از طرفی قطع نشدن حتی یک ثانیه گاز نیروگاه شهید محمد منتظری (بزرگترین نیروگاه تولید برق استان)، کمک بزرگی در حفظ هوای پاک شهر اصفهان بود.

وی با بیان اینکه اصفهان یک استان صنعتی است و ۳۵ درصد گاز دریافتی این استان در بخش صنعت مصرف می شود، گفت: اصفهان از نظر توزیع گاز در جایگاه نخست کشور است و نقش بارزی در تولید و صنعت استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: برنامه ریزی برای گازرسانی به ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در سطح استان صورت پذیرفته و هم چنین در سال های ۹۷ و ۹۸ به شرط تامین اعتبار مربوطه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به گازرسانی به ۱۰۳ شهرستان از مجموع ۱۰۷ شهر استان، گفت: تنها به چهار شهر در شرق استان شامل خور و بیابانک، جندق، فرخی و انارک و هم چنین دو روستای چوپانان و چاه ملک گازرسانی نشده است و پروژه گاز رسانی به این مناطق از طریق CNG در حال انجام است.

علوی افزود: طرح گازرسانی به شهرهای شرقی استان بزرگ ترین پروژه CNG کشور محسوب می شود، در این پروژه گاز طبیعی از طریق ایستگاه نایین (ایستگاه مادر) فشرده شده و به ۱۲ ایستگاه (دختر) جهت تقلیل فشار برای مصرف خانگی انتقال می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر گازرسانی به طریقCNG  مقرون به صرفه ترین حالت ممکن است، اظهار کرد: در آینده با توجه به خطوط انتقال گاز در شرق استان، شبکه های موجود در این چهار شهر از طریق این خط، تغذیه خواهند شد.

وی گازرسانی در بخش روستایی را شامل یک هزار و ۳۳۹ روستا از مجموع یک هزار ۴۴۸ روستای مشمول گازرسانی برشمرد و گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدار شدند و فقط تعداد معدودی از این روستاها در غرب استان باقی مانده که به دلیل در ارتفاعات واقع شده اند هم از لحاظ تمرکز جمعیتی و هم ایمنی کار، گازرسانی به آنها در دست مطالعه و بررسی است.

علوی هم چنین پیرامون زیرساخت های مصرف صحیح گاز، اظهار کرد: صنایع تولید وسایل گرمایشی و برودتی نقش مهمی در این زمینه دارند، انتظار می رود در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است صنایع بکوشند تا محصولاتی با کیفیت، راندمان بالا و استانداردهای لازم تولید کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مصرف گاز باید نگاه سنتی به بخاری های گاز سوز و  مشعل های قدیمی را تغییر دهیم و با بکار گیری روش های نوین در ساختمان سازی و استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد با راندمان مناسب اقدام کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.