صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید اتحادیه های دانشجویی فرانسه به صلح آمیز بودن اعتراض ها
تاکید اتحادیه های دانشجویی فرانسه به صلح آمیز بودن اعتراض ها

تاکید اتحادیه های دانشجویی فرانسه به صلح آمیز بودن اعتراض ها

در حالی که اعتراض ها به ورود نیروهای پلیس فرانسه به دانشگاهی در پاریس و برخورد آنها با دانشجویان متحصن همچنان ادامه دارد و تیتر نخست بسیاری از رسانه های فرانسوی است، روز شنبه اتحادیه های دانشجویی این کشور بر صلح آمیز بودن اعتراض ها در دانشگاهها تاکید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، سخنگوی اتحادیه های دانشجویی فرانسه، اعتراض های چند روز گذشته دانشجویان فرانسوی را آرام و به دور از خشونت اعلام کرد و اظهارات اخیر یکی از رئیسان دانشگاه فرانسه را که گفته بود دانشجویان در جریان اعتراض های دولتی خسارت های زیادی وارد کرده اند را تکذیب و آن را ریاکاری خواند.
بر اساس این گزارش، دانشجویان دانشگاه ‘تولبیاک' در شهر پاریس، روز گذشته در اعتراض به برخی سیاست های دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، در این دانشگاه متحصن شدند.
به دنبال این موضوع، نیروهای پلیس وارد عمل شدند و گروهی از دانشجویان را که ساختمان‌های دانشگاهی را اشغال کرده‌ بودند، به زور از محل بیرون کردند.
بر اساس این گزارش، در عملیات یادشده بیش از یکصد تن از نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه حضور داشتند و با یورش به دانشجویان، با آنها برخورد فیزیکی کردند.
حرکت‌های دانشجویی، به موازات اعتصاب در راه‌آهن فرانسه و دیگر اعتراض‌ها در مخالفت به اصلاحات امانوئل مکرون است که به گفته مخالفانش سیاست‌های ‘نئولیبرال' دارد.
هفته گذشته نیز صدها نفر از دانشجویان فرانسوی در اعتراض به طرح های مکرون برای اصلاحات نظام آموزشی این کشور به خیابان ها آمدند.
از چند هفته قبل، چهار دانشگاه فرانسوی تحت اشغال دانشجویان معترض قرار گرفته است. در کنار آن، کارکنان شرکت راه‌آهن فرانسه که سابقه زورآزمایی‌های تاریخی علیه دولت دارند نیز دست به اعتصاب‌های متناوب زده‌اند. همچنین در آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و بخش‌هایی از صنایع انرژی نیز حرکت‌های اعتراضی دیده می‌شود.
تمامی این اعتراض ها علیه برنامه گسترده اصلاحاتی است که رئیس جمهوری فرانسه آغاز کرده است. مخالفان این اصلاحات را نمی پذیرند که معتقدند که مکرون قصد نابودی بخش دولتی را دارد.
دولت مکرون معتقد است که اصلاحات بخش دولتی، برای کاهش هزینه و افزایش کارآمدی نیاز هست.
شبد**اروپام**۹۰۴۱**۱۰۱۰

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.