به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید حسن امامی رضوی قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت و دبیر شورای عالی برنامه ریزی با اشاره به الگوی سطح بندی اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، از هدفمند شدن آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی به سبب اجرای برنامههای تحول و نوآوری در آموزش پزشکی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهای بسیار زیاد دانشگاههای علوم پزشکی برای گسترش همه جانبه در بخش آموزش بحث کیفیسازی دانشگاهها در دستور کار قرار گرفت که سعی شد در طراحی بستههای تحول و نوآوری آموزش پزشکی به این موضوع توجه ویژه شود.
دکتر امامی رضوی تنوع هدفمندی در بستههای طرح تحول را یکی از قابلیتهای مهم این بستهها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بستهها به توسعه کیفی برای دانشگاههای بزرگ علوم پزشکی در سطح بینالمللی توجه دارند که از آن جمله میتوان به بسته مرجعیت علمی و بسته دانشگاههای نسل سوم اشاره کرد.
قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت بیان کرد: برخی بستهها مانند بسته مجازی سازی یا بسته بینالمللی سازی رویکرد جدیدی به دانشگاهها ارائه میدهد و برخی دیگر مانند بسته آموزش پاسخگو و ماموریت گرایی به توسعه زیر ساختهای آموزش عالی سلامت کشور میپردازند.
وی ادامه داد: بستههایی هم از جنس پایش و ارزیابی هستند مانند بسته اعتباربخشی و تقریباً تمامی بستههای تحول به صورت همهجانبه دیده شدهاند که دانشگاههای علوم پزشکی براساس ظرفیتهایی که دارند در قالب کلان مناطق آمایشی میتوانند ماموریتهای قبلی و جدید خود را در قالب آن انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، وی ابراز امیدواری کرد: که با همکاری بیشتر بدنه اعضای هیات علمی دانشگاهها و نگاه همهجانبه و مشارکت بیشتر بدنه وزارت بهداشت شاهد توسعه هرچه بیشتر بستههای طرح تحول و ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی کشور باشیم.
انتهای پیام