صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / افزایش ۱۳٫۷ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶
افزایش ۱۳٫۷ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

افزایش ۱۳٫۷ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: پارسال یک میلیون و 535 هزار و 778 دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال 95 (یک میلیون و 350 هزار و 377 دستگاه خودرو) 13.7 درصد افزایش داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز از آمار دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال میزان تولید خودروی سواری به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۲۰ دستگاه رسید که نسبت به تولید سال ۹۵ (یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دستگاه) افزایش ۱۴٫۹ درصدی دارد.
در این مدت، ۹۳۱ دستگاه ون تولید شد که با در نظرگرفتن تولید سال ۹۵(۱۷۷ دستگاه) افزایش ۴۲۶ درصدی را نشان می دهد.
پارسال همچنین تولید مینی بوس و میدل باس با افزایش ۵۲٫۶ درصدی به یک هزار و ۳۸۱ دستگاه و تولید اتوبوس نیز با رشد ۵۳٫۹ درصدی به یک هزار و ۷۸۲ دستگاه رسید.
سال گذشته تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۸٫۵ درصد رشد داشت و به ۱۶ هزار و ۵۴۶ دستگاه رسید.
برپایه این گزارش، تولید انواع خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۹۶ با افزایش ۹ درصدی همراه بود. در این سال ۷۱۳ هزار و ۶۹ دستگاه خودرو در این شرکت تولید شد.
پارسال در گروه خودروسازی سایپا نیز ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه انواع خودرو تولید شد که با توجه به آمار تولید در سال ۹۵(۵۷۰ هزار و ۸۴۷ دستگاه) افزایش ۱۶٫۸ درصدی داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز، بررسی آمار نامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر تولید یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی سواری در ۱۱ ماه سال ۹۶ و رشد ۱۵٫۴ درصدی آن نسبت به سال ۹۵ است.
اقتصام ** ۳۰۶۵ **۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۱۱.۵ درصدی قیمت کالاهای صادراتی در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، قیمت کالاهای صادراتی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.