صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آواره های کرکوک، صلاح الدین و نینوی در کردستان عراق رای می دهند

آواره های کرکوک، صلاح الدین و نینوی در کردستان عراق رای می دهند

نایب رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق روز شنبه اعلام کرد آواره های استان کرکوک، نینوی و صلاح الدین می توانند در مراکز رای گیری در کردستان عراق رای خود را به صندوق بیاندازند.

به گزارش کسب و کار نیوز، رزگار محمد امین نایب رئیس کمیسیون عالی انتخابات در عراق با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت: براساس توافقات صورت گرفته بین دفتر کمیسیون در استان صلاح الدین و استان سلیمانیه کارت رای دهی آواره های شهر خورماطو در استان صلاح الدین به سلیمانیه ارسال خواهد شد و رای دهندگان می توانند با دریافت کارتهای خود در این شهر رای دهند.
وی افزود: به همان شکل آواره های شهر کرکوک و نینوی می توانند با مراجعه به مراکز کمیسیون در اقلیم کردستان عراق کارتهای خود را دریافت کرده و روز رای گیری در این منطقه آرای خود را به صندوق بیاندازند.
به گفته نایب رئیس کمیسیون عالی انتخابات در عراق این کمیسیون تمام تسهیلات و تدابیر لازم را در این رابطه اتخاذ کرده و رای دهندگان با خیال راحت می توانند برای رای دهی اقدام کنند.
انتخابات پارلمانی عراق در ۲۲ اردیبهشت جاری در تمام شهرهای عراق برگزار خواهد شد.
بیش از ۷ هزار کاندید در این انتخابات برای تصاحب ۳۲۹ کرسی در پارلمان عراق با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
بحث چگونگی شرکت آوارگان جنگ داعش در عراق طی ماههای اخیر یکی از مسائل چالشی میان دولت و مخالفان روند سیاسی در این کشور بوده است که به بهانه عدم امکان شرکت آوارگان در انتخابات خواستار تعویق تاریخ آن بودند اما سرانجام دولت مصمم به برگزاری آن در موعد مقرر شد.
خاورم**۳۵۱**۳۸۰**

همچنین مطالعه کنید:

چشم‌انداز اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۵

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس تحلیل این شرکت، ۲ موضوع کلیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.