صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا ومتحدانش خواستار حمایت اندونزی از حمله علیه سوریه شدند
آمریکا ومتحدانش خواستار حمایت اندونزی از حمله علیه سوریه شدند

آمریکا ومتحدانش خواستار حمایت اندونزی از حمله علیه سوریه شدند

آمریکا، انگلیس و فرانسه که بامداد شنبه با موشک از هوا و دریا به مناطقی در سوریه حمله کردند، با تکرار ادعاهای خود علیه دولت سوریه از اندونزی خواستند تا از این حمله که آنها برای «توقف اسد در استفاده از سلاح شیمیایی» می خوانند، حمایت کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روزنامه «جاکارتا پست»، این درخواست پس از آن مطرح شد که واشنگتن، لندن و پاریس به صورت مشترک در پی مطرح شدن ادعای حمله شیمیایی توسط دولت سوریه در شهر دوما،بر خلاف قوانین بین المللی این کشور را مورد تهاجم نظامی خود قرار دادند.
طبق این گزارش ،نمایندگان سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه در اندونزی در نشستی با رنتو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی با تکرار ادعای خود از اندونزی خواستند تا از دولت سوریه بخواهد تا ‘استفاده از سلاح شیمایی' را متوقف کند.
این درحالی است که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را به سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحویل داده و تهاجم آمریکا و دو متحد غربی‌اش پیش از آنکه این سازمان اتهام استفاده شدن از سلاح شیمیایی در دوما را بررسی کند، انجام شد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از حمله آمریکا و متحدانش به سوریه ،حمله شیمیایی به دوما در سوریه را صحنه سازی با کمک یک کشور روسیه ستیز توصیف کرد.
آمریکا و کشورهای غربی به دنبال شکست تروریست ها در غوطه شرقی با ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما با انتشار موجی از اخبار گمراه کننده سوریه و روسیه را در این خصوص تهدید کردند.
به دنبال این تهدیدها آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه صبح شنبه۲۵ فروردین ماه برخی مناطق سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.
سوریه از هشت سال پیش درگیر بحران ناشی از حضور تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای عربی و غربی است.
علاوه براین بسیاری از ناظران منطقه ای استفاده دولت اسد از این سلاح را غیر منطقی خوانده اند.
اندونزی پیش از این خواستار روشن شدن دلیل واقعی حمله موشکی این سه کشور غربی به خاک سوریه شده بود.
وزارت امورخارجه اندونزی در واکنش به اتفاقات اخیر سوریه در بیانیه‌ای استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه توسط هرکدام از طرفین را محکوم کرده بود.
جاکارتا همچنین خواستار خویشتنداری تمامی طرفین و عدم تنش زایی که موجب وخیم تر شدن اوضاع سوریه می شود، شده بود.
«رنتو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی از تمامی طرفین خواسته بود تا به هنجارها و قوانین بین المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد درخصوص امنیت و صلح جهانی، احترام بگذارند.
آساق**۲۴۱**۱۵۹۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.