صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آلمان خواستار افشای کامل برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی شد
آلمان خواستار افشای کامل برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی شد

آلمان خواستار افشای کامل برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی شد

وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه خبر تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی را گامی در مسیر صحیح دانست اما در عین حال خواستار افشای کامل برنامه های پیونگ یانگ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد: آغاز یک فرایند سیاسی جدی نیازمند افشای کامل و قابل تائید برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی است.
کره شمالی امروز اعلام کرد که پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال این کشور نیز تعطیل خواهد کرد. این تصمیم که از ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) به اجرا در می آید در اجلاس سالانه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اتخاذ شد.
این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) پیشتر با رهبر کره شمالی دیدار کرده است. قرار است کیم جونگ اون جمعه آینده با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و تا ماه می یا اوایل ژوئن(اردیبهشت -خرداد) با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توقف آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی گامی مثبت در مسیر عاری سازی کامل هسته ای این کشور است.
شبد**اروپام**۱۰۷۸**۱۰۱۰

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.