صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چین از توقف آزمایش های هسته ای کره شمالی استقبال کرد
چین از توقف آزمایش های هسته ای کره شمالی استقبال کرد

چین از توقف آزمایش های هسته ای کره شمالی استقبال کرد

به دنبال استقبال آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از توقف آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی، چین نیز از این تصمیم 'پیونگ یانگ' استقبال کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد که «این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور نیز تعطیل خواهد کرد».
این تصمیم که از ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) به اجرا در می آید در اجلاس سالانه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اتخاذ شد.
این خبر در حالی منتشر شده که رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) چندی پیش با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.
‘ لو کانگ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از نظر چین تصمیم کره شمالی در مورد تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی، به «کاهش تنش ها و همچنین حل سیاسی مساله شبه جزیره» کمک خواهد کرد.
او گفت: «شبه جزیره بدون تسلیحات هسته ای و صلح دائمی» خواسته جامعه بین المللی است و امیدواریم کره شمالی بر «تقویت فعالیت های اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم» کشورش تمرکز کند.
‘لو' تاکید کرد چین از کره شمالی و طرف های ذینفع حمایت می کند تا از طریق گفت و گو و مشاوره، نگرانی های خود را حل کنند تا روابطشان بهبود یابد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد «چین همچنان نقش فعال خود در این زمینه ایفا خواهد کرد».
کره شمالی راکتور «یونگ بیون» را سال ۲۰۰۷ در چارچوب توافق خلع سلاح های اتمی در برابر کمک های بشردوستانه غیرفعال کرد؛ اما پس از بازسازی سایت و سومین آزمایش هسته ای در سال ۲۰۱۳، بار دیگر این راکتور را فعال کرد.
این اقدام در شرایطی است که قرار است کیم جونگ اون جمعه آینده با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و تا ماه می یا اوایل ژوئن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.
بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی خواهد بود.
همچنین گزارش ها حاکی است که عاری سازی شبه جزیره کره محور دیدار «اون» و ترامپ خواهد بود.
ترامپ روز چهارشنبه تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.
ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: پمپئو هفته گذشته در کره شمالی با «اون» ملاقات کرد. این نشست در فضایی آرام برگزار شد و روابط خوبی شکل گرفت جزئیات این جلسه در حال حاضر در حال محاسبه است عاری شدن از سلاح اتمی، امری خوب برای دنیا و همچنین برای کره شمالی خواهد بود.
ترامپ روز سه شنبه نیز گفته بود که مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در سطحی بسیار بالا در جریان است.
ترامپ اعلام کرد: اگر جلسه زمانی که من آنجا هستم ثمربخش نباشد، با احترام آن را ترک خواهم کرد و به آنچه اکنون انجام می دهیم، ادامه خواهیم داد.
**آساق**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.