صفحه اصلی / دسته بندی نشده / مهمترین نیاز سینمای ایران رسیدن به سطح بین‌الملل است
مهمترین نیاز سینمای ایران رسیدن به سطح بین‌الملل است

مستندساز :

مهمترین نیاز سینمای ایران رسیدن به سطح بین‌الملل است

مستندساز و کارشناس مسائل بین المللی مهمترین نیاز سینمای داخلی را برای رسیدن به سطح بین الملل، کارهای عمیق تر و استراتژیک تر دانست و گفت: باید ببینیم کارهای صورت گرفته و فیلم های ساخته شده تا چه اندازه ما را به اهدافمان نزدیک کرده و تاثیر داشته است.

نادر طالب زاده، شنبه و در حاشیه سومین روز سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان نسبت به هزینه های این جشنواره به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: به نظر من هزینه‌کرد هر ریال این جشنواره صحیح است و ارزش دارد چون ما نیاز به فضای بین المللی داریم تا بتوانیم کشور و سینمای خودمان را به خوبی معرفی کنیم و یکی از این روش ها، تشکیل همین محفل خوب بین المللی است.
وی افزود: با اینکه فیلم های جشنواره را ندیده ام ولی می‌دانم که همه آنها با دقت زیاد انتخاب شده اند و شاهد مجموعه خیلی خوبی خواهیم بود.
کارگردان مستند «آمریکا، آخرین اشتباه» تفکیک بخش جهانی و ملی جشنواره فیلم فجر را تحسین کرد و گفت: به نظر من این کار فکر خوبی بوده و هم اکنون نیز این جشنواره به خوبی به معرفی سینمای ایران در جهان می پردازد و معتقدم در درازمدت نیز بهتر خواهد شد.
وی جدا شدن بخش داخلی و خارجی این جشنواره را به نفع سینمای ایران دانست و گفت: بنده دلایلی در این زمینه دارم، از جمله اینکه فضای بین الملل همیشه در بخش ملی گم بود ولی الان مشخص است و می تواند خود را نشان دهد.
کارگردان مجموعه «بشارت منجی» درباره تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و تاثیر سینمای ایران در سطح بین الملل گفت: امیدواریم با گذشت زمان، فیلم هایی که نفوذ بیشتری داشته باشند با فیلمنامه های پخته تر و کارگردانی های بهتر ارائه شود.
کارگردان مستند «خنجر و شقایق» تاکید کرد: اگر چنین نگاهی نباشد، بسیاری از کارها تکراری خواهد بود و بر همین اساس باید فیلمسازان از نظر محتوا و شکل کارهای عمیق تری ارائه دهند و بهتر به موضوع ها بپردازند.
به گزارش کسب و کار نیوز، طالب زاده در اولین روز از برپایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در کارگاه تخصصی «سینمای جهان» در پردیس چارسو گفت: فیلمسازی نیاز به مهارت های زیبایی شناسانه دارد و مسائلی مانند شناخت درام، انتخاب سوژه و تاثیر لوکیشن در فیلمسازی، از جمله مهارت های این حرفه هنری است.
وی افزود: یک کارگردان باید بداند همراه با موضوع، چه حسی را در فیلم خود منتقل می کند.
این منتقد و کارگردان سینما گفت: لوکیشن در فیلم عنصر مهمی است و به همین دلیل کارگردانان بزرگ مدت زیادی را برای انتخاب لوکیشن در فیلمسازی صرف می کنند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (۳۰ فروردین) آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.