صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک نماینده مجلس ترکیه به ۹۰ ماه حبس محکوم شد
یک نماینده مجلس ترکیه به ۹۰ ماه حبس محکوم شد

یک نماینده مجلس ترکیه به ۹۰ ماه حبس محکوم شد

آنکاراـ ایرناـ گولسر یلدریم نماینده شهر ماردین در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) به تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم شد.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روزنامه حریت، شعبه سوم دادگاه جزایی شهر ماردین با صدور حکمی گولسر یلدریم نماینده زن این شهر در مجلس ملی ترکیه را به اتهام ‘عضویت در گروه مسلح تروریستی' به تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم کرد.
به نوشته این رسانه، گولسر یلدریم از تاریخ چهارم نوامبر سال ۲۰۱۶ در زندان به سر می برد و دادستان کل ماردین از دادگاه خواستار مجازات وی به ۱۲ سال و نیم تا ۵۹ سال حبس شده بود.
دولت ترکیه، حزب دموکراتیک خلق ها را به حمایت از گروه های تروریستی به ویژه حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) متهم کرده و به روش های گوناگون اعضای این تشکیلات سیاسی را تحت فشار قرار داده به طوری که در پی لغو قانون مصونیت نمایندگان مجلس، شمار زیادی از نمایندگان عضو این حزب را دستگیر و زندانی کرده است.
ترکیه بعد از کودتای ۲۵ تیرماه سال ۹۵، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان زیادی به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به همراه ۹ نفر از نمایندگان این حزب همچنان از ۱۴ آبان ماه سال ۹۵ بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می برند.
دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس ترکیه به ۱۴۲ سال زندان محکوم شده و در زندان ادیرنه در بازداشت است و فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه بانوان و نماینده شهر وان این حزب نیز از مجلس ملی ترکیه و حزب متبوعش اخراج شده است و در زندان کوندرای کوجاالی در حبس به سر می برد.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت این ۱۱ عضو آن، به ۴۸ نفر کاهش یاقته است.
خاورم/۱۹۰۵

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.