چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند
پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند

وزیر امور خارجه روسیه:

پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که سران دو کشور اجازه جنگ و رویارویی نظامی را بین مسکو و واشنگتن نمی دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سرگئی لاوروف روز جمعه در گفت وگو با دیمیتری کیسلیف مدیر خبرگزاری ریانووستی با بیان اینکه ترامپ برای دیدار با پوتین ابراز علاقه مندی کرده است، گفت: رئیس جمهوری روسیه برای چنین دیداری آمادگی دارد، هر چند که تاکنون اقدامی برای تامین مقدمات دیدار سران روسیه و آمریکا صورت نگرفته است.
وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با پوتین چند بار در سخنان خود و نیز در چند توئیت تاکید کرد که باید مسائل با روسیه را حل و مناسبات خوب با این کشور برقرار کرد.
لاوروف با بیان اینکه برخی مقام های آمریکایی برای رسیدن به اهداف خود تنش بین روسیه و آمریکا را افزایش می دهند، اظهار داشت: وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا غیرقابل قبول بودن اقداماتی را که ممکن است منجر به رویارویی نظام مستقیم دو کشور شود، درک می کنند.

** مانعی برای فروش اس-۳۰۰ به سوریه نیست
لاوروف در ادامه این مصاحبه گفت که روسیه حدود ۱۰ سال پیش به درخواست یکی از شرکای خود متعهد شد به سوریه تسلیحات پدافند موشکی اس-۳۰۰ تحویل ندهد، هرچند که اس-۳۰۰ صرفا دفاعی است.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که پس از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، روسیه دیگر تعهد اخلاقی و مانعی برای فروش اس-۳۰۰ به سوریه ندارد.

**ممانعت برخی کشورها در فعالیت بازرسان در دوما
لاوروف در ادامه گفت که برخی بازیگران خارجی سعی دارند در فعالیت بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه اخلال ایجاد کنند و مانع فعالیت آنها در شهر دوما شوند.
وزیر خارجه روسیه در عین حال افزود: در مهارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی شکی نیست اما از برخی بازرسان آن برای اهداف سیاسی استفاده می شود.
اروپام*۳۹۱* ۱۳۴۶*۱۵۷۲

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.