صفحه اصلی / دسته بندی نشده / پرند زاهدی: فرهنگ زبان مشترک ملت ها است
پرند زاهدی: فرهنگ زبان مشترک ملت ها است

پرند زاهدی: فرهنگ زبان مشترک ملت ها است

بازیگر سینما و کارگردان تلویزیون با اشاره به اینکه زبان فرهنگ زبان مشترک ملت ها است، گفت: زمانی که برخی کشورها تلاش می‌کنند ایران را تحریم کنند، سینمای ملی و بین الملل باید در کنار هم باشند.

پرند زاهدی روز جمعه در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، با اشاره به سابقه حضورش در این رویداد در سال های گذشته گفت: یادم است سال ۸۱ با فیلم کوتاه «زیر خاکستر» هم در بخش مسابقه ایران و هم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شرکت داشتم.
وی درباره ارزیابی خود از برگزاری این دوره جشنواره، افزود: به نظرم در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر استانداردهای بین المللی کاملا رعایت شده، همه چیز منظم است. چه خوب که مدیران قابلیت ها و مهارت های این کاربلدان سینما را تجمیع کرده و در یک جشنواره به کار گرفته اند.
زاهدی با اشاره به سطح مطلوب کارگاه های جشنواره عنوان کرد: ورک شاپ ها و کارگاه ها توسط استادان و سینماگران مطرحی برگزار و اداره می شود. سطح این کارگاه ها به گونه ای است که ما هم ترغیب شده ایم حتما شرکت کنیم اما کاش سینمای بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر همگام باشند و این دو بخش بتوانند در کنار هم در این سطح فعالیت کنند.
وی با اشاره به نقش جشنواره در شکل گیری و بسط دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: در دوره ای که همه جای دنیا صحبت از جنگ، صادرات اسلحه و خشونت است و کشور ما ناخواسته در معرض بحران قرار دارد، خوب است که زبان گفتگوی ما زبان فرهنگ ملل باشد.
زاهدی با بیان این که زبان فرهنگ زبان مشترک ملت ها است، ادامه داد: ای کاش وقتی تمام دنیا سعی می کند ایران را تحریم کند، سینمای ملی و بین الملل در کنار هم باشند.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان سینماگری که هیچ وقت شغل دیگری را تجربه نکرده ام، خوشحالم که جشنواره فیلم فجر به این تعالی و جایگاه رسیده است و به همه دوستان و همکارانم خدا قوت می گویم.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷)در تهران برگزار می‌شود.
زاهدی تاکنون در فیلم های سینمایی از جمله «گارد ویژه»، «اسکادران عشق» و «پاکباخته» بازی کرده است.
وی همچنین کارگردانی مجموعه تلویزیونی «فرزندان ایران» را برعهده داشت.

فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.