صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هند پهپادهای مجهز به موشک از آمریکا می خرد
هند پهپادهای مجهز به موشک از آمریکا می خرد

برای اولین بار،

هند پهپادهای مجهز به موشک از آمریکا می خرد

با تغییر سیاست آمریکا در صادرات پهپاد های نظامی و مسلح به متحدان خود، هند خواهد توانست پهپاد های مسلح 'شکارچی' از این کشور خریداری کند. این اولین بار است که هند، پهپاد های مجهز به موشک خریداری می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی ‘ان دی تی وی'، خرید این پهپاد ها هند را قادر خواهد ساخت تا از آن ها علیه پایگاه های شبه نظامیان در امتداد خط واقعی کنترل در کشمیر استفاده کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش نسبت به تسریع روند فروش پهپاد های نظامی به متحدان آمریکا برای آن چه ‘کمک به عملیات مبارزه با تروریسم' در مناطق مختلف جهان دانست، اطمینان داده بود.
اکنون فروش پهپاد های مسلح به صورت مستقیم از سوی شرکت های تولید کننده آن ها مانند ‘جنرال اتومیکس' امکان پذیر خواهد بود. این شرکت آمریکایی سال گذشته با نیروی دریایی هند جهت فروش ۲۲ فروند پهپاد ‘شکارچی' غیر مسلح جهت نظارت وشناسایی دریایی یک قرارداد امضا کرده بود.
در حالی که هند تاکنون به دنبال خرید نوع غیر مسلح این پهپاد ها به ارزش ۲ میلیارد دلار بوده است، سیاست جدید آمریکا به دهلی نو اجازه خواهد داد تا انواع مسلح پهپاد های شکارچی را برای نیروهای هوایی و زمینی خود که مجهز به موشک های هدایت شونده هستند خریداری کند.
آمریکا از نوع مسلح این پهپاد ها برای انجام عملیات محدود در پاکستان و افغانستان و نابود کردن اهداف مهم خود استفاده کرده است.
هند هم اکنون ۱۰۰ پهپاد نظارتی و شناسایی ساخته رژیم صهیونیستی را در ارتش خود به خدمت گرفته است. این کشور همچنین به دنبال خرید ۱۰ پهپاد نظامی ‘هرون- تی پی' از رژیم صهیونیستی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلاراست. این اولین بار است که این کشور قصد دارد از پهپاد های نظامی که می توانند عملیات بمباران انجام دهند را خریداری کند.
اگرچه سیاست جدید آمریکا از سوی هند مورد استقبال قرار گرفته است اما این کشور هنوز در خصوص برخی از شرایط در نظر گرفته شده از سوی آمریکا برای استفاده از این پهپاد ها نگران است.
بر اساس یکی از شرایط آمریکا، کشورهایی که این پهپاد ها را خریداری کنند باید به صورت دوره ای در خصوص دلایل استفاده از آنها با آمریکا مشورت کنند.
این به معنی موافقت دهلی نو با حضور مقامات نظامی آمریکا در پایگاه های نظامی این کشور جهت نظارت بر نحوه استفاده از این پهپاد های آمریکایی است؛ اما هند اعلام کرده است با این شرایط تعیین شده از سوی آمریکا موافقت نخواهد کرد.
دولت آمریکا از طریق تغییر سیاست صادراتی خود قصد دارد شرکت های آمریکایی را در رقابت با سایر شرکت های خارجی از جمله چین در شرایطی بهتر قرار دهد.
با توجه به گفته های ‘پیتر ناوارو' مشاور دونالد ترامپ در سیاست گذاری تولید و صادرات، تا یک دهه آینده ارزش بازار جهانی پهپاد به بیش از ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
هند به دنبال گسترش توانایی های خود در زمینه استفاده از پهپاد می باشد.
هند که یکی از بزرگ ترین خریداران دفاعی آمریکا محسوب می شود قصد دارد با دریافت تکنولوژی های پیشرفته بر سواحل ۷۵۰۰ کیلومتری خود را در اقیانوس هند کنترل بیشتری داشته باشد.
در سال های اخیر چین یکی از بزرگ ترین رقیبان منطقه ای هند با معرفی طرح هایی مانند ‘یک کمربند- یک جاده' سعی کرده است حضور خود را در منطقه افزایش دهد. همچنین زیردریایی های این کشور به طور مکرر در منطقه اقیانوس هند دیده شده اند.
این کشور در ماه فوریه سال جاری پهپاد بومی این کشور به نام ‘رستم ۲' را با موفقیت در ایالت کارناتاکا آزمایش کرد. این کشور در حال توسعه سه پهپاد به نام ‘رستم ۲'، ‘رستم ۱' و ‘رستم اچ' می باشد.
مأموریت شناسایی و نظارت هوایی بیشترین حجم کاری پهپادها را در سراسر دنیا به خود اختصاص می دهد. یکی از مزیت های مهم آن ها آنجام مأموریت های شناسایی، توانایی پرواز چند ساعته تا چند روزه روی هدف به صورت مداوم است، کاری که ماهواره های جاسوسی قادر به انجام آن نیست.
آساق**۲۶۷**۱۴۲۴ *۱۰۴۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.