صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه  تا صبح سه شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا – ظریف: ایران انتخاب هایی دارد که برای آمریکایی ها بسیار ناخوشایند خواهد بود، کارخانه 60 هزار تنی فروکروم رفسنجان افتتاح شد، امنیت موجود کشور زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرده است،500 نماینده پارلمان های اروپا از برجام حمایت کردند و گاردین: وجود برجام برای جهان حیاتی است از جمله مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*******
نیویورک – محمد جواد ظریف که به منظور حضور در اجلاس بین المللی صلح پایدار سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران انتخاب های گسترده ای در برجام و بیرون برجام برای اقدام دارد که حتما همراه با واکنش جامعه بین المللی به حرکت ترامپ، برای آمریکایی ها بسیار ناخوشایند خواهد بود.
کرمان– کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم رفسنجان عصر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در شمال غرب استان کرمان به بهره برداری رسید.
کرمان – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ممکن است در حوزه اقتصاد فراز و نشیب های داشته باشیم، اما کشور ما به لحاظ اقتصادی و اجتماعی کشور امنی برای سرمایه گذاران است.
کابل – ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید رایزنی فرهنگی ایران در کابل گفت: حفظ میراث فرهنگی مشترک ایران و افغانستان نیازمند تقویت و گسترش روابط فرهنگی دو ملت است.
مسکو – ایرنا – وزیر آموزش و پرورش ایران به روسیه پیشنهاد کرد که زبان فارسی و روسی در مدارس دو کشور به عنوان زبان دوم آموزش داده شود.
باکو – وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه در یک نشست صمیمی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، به مشکلات و درد دل هایی جوانان ورزشکار و دانشجوی ایرانی مقیم کشور آذربایجان ، گوش داد.
باکو – وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران گفت : طرح پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موضوع فدراسیون فوتبال است و این نهاد در مورد آن تصمیم می گیرد.
وین – سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) با تاکید بر اینکه این سازمان نباید در جهت اهداف سیاسی برخی کشورهای عضو خود مورد استفاده ابزاری قرار گیرد گفت، تنها پس از انتشار یافته های آن، امکان قضاوت در موردکاربرد سلاح شیمیایی وجود دارد.
اخبارخارجی
*****
تهران- «دونالد ترامپ» ادعا دارد مذاکرات هسته ای با رهبر کره شمالی را دنبال می کند؛ این درحالی است که نوع رفتار وی با توافق هسته ای ایران، به کشورهای جهان ثابت می کند دولت آمریکا غیرقابل اعتماد بوده و ممکن است هر توافقی را نابود سازد.
لندن – نشریه گاردین علاوه بر انتشار نامه ۵۰۰ تن از نمایندگان پارلمان‌های آلمان، فرانسه و انگلیس به اعضای کنگره آمریکا درباره لزوم حفظ برجام عنوان کرد که اروپا تلاش می‌کند تا از تمام نفوذ خود برای تأکید بر حیاتی بودن برجام در جهت متقاعد ساختن ترامپ استفاده کند.
لندن – سفیر اسبق انگلیس در سوریه با اشاره به پیروزی‌های ارتش سوریه در این کشور گفت که لندن بایستی دست از غرور خود برداشته و مناسبات دیپلماتیکش را با دمشق از سربگیرد.
وین -« آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در آستانه دیدارهای هفته آینده با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، آینده توافق هسته ای با ایران و نحوه حفظ برجام را بررسی کردند.
مسکو – سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: پس از خروج تروریست ها از شهر دومای سوریه، انباری حاوی مواد سمی ساخت آلمان و بطری های دودزا ساخت شهر سالزبری انگلیس، کشف شد.
تهران – نیروهای ارتش سوریه شامگاه پنجشنبه وارد شهرک «الضمیر» در استان ریف دمشق شدند. این اقدام پس از پایان عملیات خروج تروریست های «جبیش الاسلام» از این شهرک به سوی شهر «جرابلس» استان ادلب صورت گرفت.
تهران – تارنمای خبری دِهیل که دارای منابع معتبری در کنگره امریکاست با اعلام خبر رای‌گیری دوشنبه آینده در کمیته روابط خارجی سنا برای تایید یا رد صلاحیت «مایک پمپئو» نامزد پیشنهادی تصدی وزارت امور خارجه امریکا، نوشت: وی احتمالا موفق به اخذ رای کافی نخواهد شد.
تهران – «جیم بریدنستاین» نامزد ریاست سازمان ناسا که در کارنامه خود هیچ‌گونه سابقه فعالیت‌های علمی ندارد، روز پنجشنبه موفق شد تنها با یک رای بیشتر، از سنای آمریکا رای اعتماد بگیرد.
دمشق – ارتش سوریه ده ها تروریست داعشی را در محله حجرالاسود در جنوب دمشق به هلاکت رساند.
آنکارا- طرح پیشنهادی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام در ترکیه شامگاه روز پنجشنبه در کمیسیون قانون اساسی پارلمان این کشور به تصویب رسید.
تهران – «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت: اسرائیل باید با برنامه هسته ای ایران کنار بیاید.
تهران – «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در اعتراض به همراهی فرانسه با حمله غیر قانونی آمریکا و انگلیس به برخی مناطق محدود در دمشق و حمص، نشان شوالیه را به دولت پاریس پس داد.
مسکو – وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که به دلیل مشکلات بوجود آمده برای شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه، احتمال قطع پروازهای مستقیم بین مسکو و واشنگتن وجود دارد.
تهران – دولت آمریکا روز پنجشنبه سیاست های جدیدی را برای تسهیل فروش پهپاد‌های جنگی و دیگر تسلیحات مناقشه ‌برانگیز به دولت‌های متحد این کشور اعلام کرد.
تهران – ستاد تبلیغات جنگ سوریه پنجشنبه شب گزارش داد: ارتش سوریه و گروه‌های مسلح حاضر در منطقه «قلمون شرقی» دمشق برای تخلیه این منطقه به توافق رسیده‌اند.
وین – « آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در آستانه دیدارهای هفته آینده با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، آینده توافق هسته ای با ایران و نحوه حفظ برجام را بررسی کردند.
تهران– ناسا ماهواره‌ جدیدی را برای کشف فضای خارج از منظومه شمسی و شناسایی سیارات قابل سکونت، به فضا پرتاب کرد.
وین – ایرنا – ۵۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان های آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه ای به اعضای کنگره آمریکا ضمن تاکید بر لزوم حفظ برجام به عنوان دستاورد مهم دیپلماتیک، تصریح کردند که اگر برجام از بین برود، ایجاد ائتلاف تحریمها علیه ایران ناممکن خواهد بود.
دهلی نو – در پی ادامه اعتراضات مردم کشمیر به بی تفاوتی دولت هند در خصوص اجرای عدالت درباره متهمین به تجاوز و قتل یک دختربچه مسلمان ، مقامات دولتی هندوستان روز پنجشنبه دبیرستان ها و مراکز دانشگاهی این ایالت مسلمان نشین را تعطیل کردند.
تهران – رئیس پیشین بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در واکنش به خبر فروش اس ۳۰۰ روسیه به سوریه مدعی شد: اگر مسکو این سامانه دفاع موشکی را به دمشق بدهد، آن را بمباران خواهیم کرد.
تهران – «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه، دولت‌های روسیه و سوریه را به پاکسازی شهر دوما از آثار حمله شیمیایی ادعایی متهم کرد.
تهران – وزارت کشور عربستان پنجشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال تیراندازی به یک ایست و بازرسی در مسیر ارتباطی استان های «المجارده» و «بارق» در منطقه عسیر واقع در جنوب غرب عربستان، چهار افسر نظامی سعودی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.
تهران – دولت آمریکا روز پنجشنبه سیاست های جدیدی را برای تسهیل فروش پهپاد‌های جنگی و دیگر تسلیحات مناقشه ‌برانگیز به دولت‌های متحد این کشور اعلام کرد.
شبس*۱۶۱۳*

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.