صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مصر و امارات در پی جایگزین برای حفتر در لیبی اند
مصر و امارات در پی جایگزین برای حفتر در لیبی اند

وطن:

مصر و امارات در پی جایگزین برای حفتر در لیبی اند

تارنمای خبری «وطن» نوشت: مصر و امارات با وخیم شدن وضعیت جسمانی ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی و قطع امید از او، در پی یافتن جایگزینی مناسب هستند تا منافعشان را تامین کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، این تارنمای خبری فرامنطقه ای افزود: حفتر اکنون در یکی از بیمارستان های پاریس تحت درمان است اما امید چندانی به بهبودی کامل او و اینکه او بتواند زمام امور را در دست داشته باشد، وجود ندارد.
رادیو بین المللی فرانسه امروز جمعه اعلام کرد: برخی مقام های لیبیایی دست به تحرکاتی برای تعیین جانشین حفتر زده اند؛ «عقیله صالح» چهارشنبه به صورت محرمانه به ابوظبی رفت و با مقام های عالی رتبه اماراتی دیدار کرد درحالی که«عبدالله بلیحق» سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی این خبر را تکذیب کرد.
گفته می شود صالح، رابطه نزدیکی با ژنرال «عبدالرزاق ناظوری» رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی تحت فرماندهی حفتر دارد و از طرف دیگر این روزها بیشتر نام خالد پسر ژنرال حفتر و همچنین «عون الفرجانی» داماد حفتر و همچنین ژنرال «عبدالسلام حاسی» که از جمله شخصیت های نزدیک به امارات و مصر محسوب می شود، مطرح است.
گفته می شود امارات در پی افزایش نفوذ در لیبی است زیرا سرمایه گذاری زیادی بر حفتر کرده بود و مصر نیز در پی افزایش نفوذ خود است. ابوظبی در این میان تلاش می کند نظر رئیس مجلس لیبی را جلب کند.
وطن در ادامه نوشت: امارات و مصر کمیته ای برای انتخاب جایگزین حفتر تشکیل داده اند، امارات موافق عون الفرجانی است اما مصر موافق عبدالسلام الحاسی و هر دو کشور مخالف این هستند که عبدالرزاق الناظوری جایگزین حفتر شود.
رسانه های خارجی و از جمله «میدل ایست ای» نوشته اند: حفتر با مشکل ضایعه مغزی مواجه است و درمان او بسیار دشوار است.
لیبی از زمان سقوط حکومت ‘معمر قذافی' در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و ‘داعش' نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.
اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد. دولت وفاق ملی به ریاست ‘فایز السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری ‘دولت طبرق' در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست ‘عبدالله الثنی'. ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی است.
شبک**خاورم **۲۰۴۱**۱۳۹۲

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.