صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / مشهد پایتخت گفت‌وگو و تبادل دیدگاه‌ها شود
مشهد پایتخت گفت‌وگو و تبادل دیدگاه‌ها شود

یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

مشهد پایتخت گفت‌وگو و تبادل دیدگاه‌ها شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد گفت: مشهد باید پایتخت گفت‌وگو، کرسی آزاد اندیشی و تبادل دیدگاه‌های مختلف شود.

مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز، احسان اصولی امروز ۳۰ فروردین‌ماه در دومین سمینار زیارت نوروزی که در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با تاکید بر این‌که باید سیره امام رضا(ع) را بشناسیم و بشناسانیم، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در سیره امام رضا(ع) گفت‌وگوها و مناظرات ایشان است که ما با استفاده از این مزیت می‌توانیم بسیاری از مسائل فرهنگی را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید ابتدا مزیت ذاتی شهر مشهد را بشناسیم و بر مبنای آن مزیت ذاتی برنامه‌های خود را تنظیم کنیم. در گذشته الگوبرداری‌هایی صورت گرفت که منطبق با مناسبات فرهنگی و هویتی مشهد نبود و شهرهایی مانند دبی به عنوان یکی از الگوهای ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفتند.

اصولی با بیان این‌که در حال حاضر در مدیریت شهری مطالعاتی را در خصوص مزیت شهری انجام می‌دهیم، تصریح کرد: باید ذکر کرد که وجود بارگاه منور رضوی مهم‌ترین مزیتی است که مشهد در طول تاریخ داشته است و این مزیت محور توسعه مشهد بوده و هست.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر این‌که باید خاطره خوبی را در ذهن مسافران از مشهد به یادگار بگذاریم، افزود: هرساله خیل عظیمی از زائران به دلیل وجود بارگاه رضوی به مشهد می‌آیند، اما ماندگاری و برگشت‌پذیری این میزان زائر به عملکرد ما بستگی دارد که در مدیریت شهری چگونه عمل کنیم.

وی با بیان این‌که در حوزه ورود مسافر اطلاعات دقیقی وجود ندارد، ادامه داد: عنوان می‌شود که سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون مسافر به مشهد می‌آیند که فاصله بین این دو عدد بسیار زیاد است و این آمار باید به صورت دقیق مشخص شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.