صفحه اصلی / دسته بندی نشده / فیلمبرداری ۳۰ درصد تکنیک و ۷۰ درصد روانشناسی است
فیلمبرداری ۳۰ درصد تکنیک و ۷۰ درصد روانشناسی است

فیلمبردار آلمانی:

فیلمبرداری ۳۰ درصد تکنیک و ۷۰ درصد روانشناسی است

فیلمبردار آلمانی، گفت: معتقدم 30 درصد کار فیلمبردار تجربه و توانایی تکنیکی و 70 درصد روانشناسی است، اما این به این معنی نیست که فیلمبردار، تکنیک فیلمبرداری را فراموش کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، توماس ماخ عصر امروز – جمعه – در بخش کارگاه های «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه فیلمبرداری با ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: من تا به حال در ایران نبودم ولی احساس خیلی خوبی دارم از اینکه اینجا هستم. من بخشی از زیباترین فیلم های ایرانی را در آلمان دیده ام و بسیار به سینمای ایران احترام می گذارم.
وی با اشاره به اینکه همیشه این ترس را دارد که خودش را به عنوان یک هنرمند خطاب کند، اظهار کرد: امروزه شما می توانید بهترین صحنه های فیلمبرداری را بگیرید بدون اینکه در لنز دوربین نگاه کنید و با مانیتورهایی که امروزه وجود دارد قاب های زیبایی می توان خلق کرد.
این فیلمبردار آلمانی مهمترین بخش کار یک فیلمبردار را همکاری مناسب با کارگردان دانست و ادامه داد: کارگردان نباید شما را درک کند ولی شما باید کارگردان را درک کنید. باید شنونده خوبی باشید تا بتوانید به هدف کارگردان نزدیک شوید.
ماخ در مورد فاکتورهای مهم در فیلمبرداری گفت: به نظر من ۳۰ درصد کار فیلمبردار تجربه و توانایی تکنیکی و ۷۰ درصد روانشناسی است، اما این به این معنی نیست که فیلمبردار، تکنیک فیلمبرداری را فراموش کند و شما باید همیشه بهترین فریم عکس را جستجو کنید.
این مدرس کارگاه «دارالفنون» جشنواره، پیشرفت سریع تکنولوژی را آفتی برای حرفه فیلمبرداری دانست و توضیح داد: من با کارگردانی کار می کردم که به من گفت هر جوری می خواهی فیلمبرداری کن و بعد ما آن را تصحیح می کنیم. با توجه به دیدگاه این کارگردان من دیگر دوست نداشتم با او کار کنم.
وی ادامه داد: امر فاجعه برانگیز این است که تکنولوژی همه اشتباه های ما را حل می کند و نتیجه آن درآمد کمتر فیلمبرداران است. در گذشته درآمد یک روز فیلمبرداری بیش از ۸۰۰ یورو بود ولی امروزه حداکثر۴۰۰ یورو است.
ماخ، بازیگران را همکاران فیلمبردار برای گرفتن بهترین تصاویر دانست و گفت: فیلم بزرگی در فرانسه می ساختیم که به صورت همکاری مشترک و بین المللی بود. وقتی که یکی از بازیگران آماده شد با یک نور ۵۰۰ اطرافش چرخیدم تا بهترین نور را انتخاب کنم، اما این بازیگر توجه من را جلب کرد که نور گسترده از رو به رو به او بدهم و وقتی این کار را انجام دادم او راضی شد و من هم البته فهمیدم که این بهترین نور ممکن است.
این فیلمبردار آلمانی در این باره افزود: بازیگران چون ویژگی های چهره خود را می شناسد، دقیقاً می دانند به چه نوری احتیاج دارند و چگونه در فیلم دیده می شوند به همین دلیل بهتر است همواره از نظر آنها در مورد نورپردازی استفاده کنید.
فیلمبردار آثار ورنر هرتسوگ در پایان صحبت هایش درباره نورپردازی در نور روز توضیح داد: اگر شما بودجه مناسبی نداشته باشید، کارگردان مجبورتان می کند که در همه شرایط و در نور روز فیلمبرداری کنید تا فردی که در استودیو است، فیلم را اصلاح می کند اما اگر از نظر مالی تامین باشید، می توانید این نورپردازی را از کناره ها و مخصوصا از سمت چپ با لامپ هایی که دارید تامین کنید.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

ریزش قیمت خودروهای مونتاژی/ وارداتی‌ها گران شدند

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.