صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرمانده ناتو مشارکت باکو درعملیات حفاظت صلح افغانستان را ستود
فرمانده ناتو مشارکت باکو درعملیات حفاظت  صلح افغانستان را ستود

فرمانده ناتو مشارکت باکو درعملیات حفاظت صلح افغانستان را ستود

باکو – ایرنا – فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا روز جمعه در جریان سفر به جمهوری آذربایجان و دیدار با وزیر دفاع این کشور، مشارکت باکو در عملیات حفاظت صلح افغانستان را ستود .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزار ت دفاع جمهوری آذربایجان ،« کورتیس اسکاپاروتی » باکو را شریک قابل اعتماد ناتو عنوان کرد و مشارکت این کشور در مبارزه با تروریسم و حضور درعملیات حفاظت صلح در افغانستان را موثر خواند.
وی همچنین از همکاری جمهوری آذربایجان برای ترانزیت محموله های مورد نیاز برای نیروهای حافظ صلح در افغانستان و میزبانی این کشور برای برگزاری دیدار وی با رئیس ستاد کل ارتش روسیه قدردانی کرد .
کورتیس اسکاپاروتی فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا و هیات همراه روز پنجشنبه برای دیدار با والری گرادسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد .
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار، با اشاره به توسعه روابط نظامی کشورش با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) ، گفت: نیروهای نظامی ما در برنامه های مختلف این نهاد نظامی بین المللی، از جمله در عملیات حفاظت صلح افغانستان حضور دارند.
ذاکر حسن اف ، با اشاره به شرایط سیاسی و نظامی منطقه ، بر ضرورت حل مناقشه قره باغ کوهستانی در چارچوب تامین تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و موازین حقوق بین المللی تا کید کرد .
وی از موضع گیری ناتو در خصوص احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تقدیر و ابراز امیدواری کرد این نهاد نظامی بین المللی تلاش های خود در این مورد را ادامه دهد .
حسن اف با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان سیاست حفظ صلح ومبارزه مستمربا تروریسم بین المللی را در پیش گرفته است، افزود: محدودیت های فروش تجهیزات نظامی برخی کشورها علیه جمهوری آذربایجان بی اساس است .
خاورم ** ۳۳۷*۱۵۷۹

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.