صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ریابکوف: برای حفظ نظم جهانی همچنان وتو می کنیم
ریابکوف: برای حفظ نظم جهانی همچنان وتو می کنیم

ریابکوف: برای حفظ نظم جهانی همچنان وتو می کنیم

معاون وزیرامور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به استفاده از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ نظم جهانی که دائما توسط کشورهای غربی تهدید می شود، ادامه خواهد داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، ‘سرگئی ریابکوف' در مصاحبه با ‘دویچه وله' آلمان افزود: تلاش کشورهای غربی برای سیاسی کردن رویه ای که باید وسیله ای برای حفظ نظم جهانی باشد، نگران کننده است.
وی با اشاره به بحران سوریه خاطرنشان کرد: بشار اسد و دولتش با رای مردم به قدرت رسیدند اما سابقه آنها در مبارزه با تروریسم به یک تراژدی تبدیل شده است و ما حتی نمی دانیم این مسئله چگونه حل می شود و آیا سوریه به عنوان یک دولت متحد باقی خواهد ماند؟
ریابکوف به ارائه نشدن مدرک از سوی کشورهای غربی برای اتهاماتی که به دولت سوریه وارد می کنند، اشاره و تصریح کرد: کلاه سفیدها و همچنین دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر شده و همکاری نزدیکی با دولت انگلیس دارند، مهارت بالایی در دروغ پردازی و ساخت فیلم های غیرواقعی درباره سوریه دارند و دولت انگلیس از این سازمان ها اطلاعات لازم برای حمله نظامی به شهر دوما را دریافت کرد.
وی ادامه داد: برای حادثه شیمیایی دوما توضیحی روشن تر از مداخله دولت انگلیس پیدا نمی کنیم، به احتمال زیاد، لندن در زمینه چینی برای این حمله غیرقانونی دست داشته است.
ریابکوف با بیان اینکه متخصصان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دلیل بازی های سیاسی نمی توانند وارد دوما شوند، افزود: دولت سوریه و پلیس نظامی روسیه آماده بودند تا حتی قبل از حمله آمریکا و کشورهای غربی، دسترسی متخصصان به این منطقه را فراهم کنند اما متخصصان و کارشناسان با وجودی که هیچ کس جلوی آنها را نگرفته بود سه یا چهار روز در بیروت و دمشق متوقف شدند؛ دراین مدت من هر ساعت پیگیر این موضوع بودم و مطلع شدم که آنها منتظر چراغ سبز نهادهای امنیتی هستند که در نیویورک قرار دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز، آمریکا، انگلیس و فرانسه صبح شنبه ۲۵ فروردین با دستاویز قراردادن ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما توسط دولت سوریه، برخی مناطق این کشور را تحت حمله موشکی قرار دادند که ۷۰ درصد این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و منهدم شد.
شبک**اروپام** ۱۳۴۶**۱۳۹۲

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.