صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / در دفاع مقدس، وجبی از خاک ایران جدا نشد
در دفاع مقدس، وجبی از خاک ایران جدا نشد

سفیر ایران در پاکستان:

در دفاع مقدس، وجبی از خاک ایران جدا نشد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: در جنگ‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بخشی از خاک ایران به تصرف دشمن درآمده و از کشور جدا می‌شد، ولی در دفاع مقدس این اتفاق تکرار نشد و این یک افتخار است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، ‘مهدی هنردوست' در سخنرانی در جشن اعیاد شعبانیه در مسجد مجتمع مسکونی سفارت ایران در پاکستان با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و تبریک روز پاسدار، گفت: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به تصرف رژیم بعثی متجاوز عراق درآمد ولی با تلاش رزمندگان، ایثارگران، جانبازان در سال های دفاع مقدس نه تنها این میزان خاک از دشمن پس گرفته شد بلکه توانستیم جنگ را به داخل خاک دشمن بکشانیم.
**عزت و اقتدار کشور به برکت خون شهدا‌ست
وی اضافه کرد: رشادت و ایثارگری مردم و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس باعث شد،‌ حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتد و این در شرایطی است که طول ۲۰۰ سال پیش از پیروزی انقلاب، حدود یک سوم خاک ایران جدا شد.
هنردوست با تشریح برخی ویژگی‌های جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: کشور ایران در این جنگ برای حفظ اعتقادات و باورهای خود ‌جنگید و به دنبال قدرت‌نمایی و تصرف خاک کشور دشمن نبود.
وی با تاکید بر لزوم بازروایی این رشادت ها برای نسل جوان، گفت: عزت کنونی کشور مرهون فداکاری مردم در سال های دفاع مقدس و دیگر عرصه ها، رشادت های رزمندگان، شهدا و جانبازان است.
به گزارش کسب و کار نیوز ، جشن میلاد اختران تابناک آسمان امامت و ولایت: امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام زین العابدین (ع) شامگاه پنجشنبه در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی در اسلام آباد برگزارشد.
در این جشن، مداحان اهل بیت در این جشن به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.
آساق**۶۱۲۵**۱۰۴۹

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.