صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خشونت خانوادگی در صربستان ۴۷ قربانی گرفت
خشونت خانوادگی در صربستان ۴۷ قربانی گرفت

در طول 15 ماه گذشته؛

خشونت خانوادگی در صربستان ۴۷ قربانی گرفت

آمارها رسمی در صربستان نشان می دهد که از ابتدای سال 2017 تاکنون در مجموع 47 نفر به خاطر خشونت های خانوادگی در این کشور کشته شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس آمارهای اعلام شده در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۹ زن و دو نوجوان قربانی خشونت در خانواده شدند و از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون نیز ۱۸ قربانی به این آمار اضافه شده است.
‘وسنا ستانویویچ' هماهنگ کننده «خانه امن» که برای زنانی که به کمک نیاز دارند اختصاص داده شده، اخیراً در برنامه تلویزیون دولتی صربستان در این ارتباط گفت: قانون پیشگیری از خشونت خانگی که در ماه ژوئن سال گذشته عملاً به اجرا در آمد، نتیجه مورد انتظار را به همراه نداشت.
وی همچنین با اشاره به آمارهایی مربوط به سال های گذشته، افزود: از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸ زن کشته شده اند که نسبت به سال گذشته در این فاصله زمانی ۳ برابر بیشتر است.
این فعال اجتماعی با اشاره به قانونی که در سال گذشته در مورد پیشگیری از خشونت در خانواده به اجرا در آمد، گفت: با وجود اینکه اقدامات زیادی برای جلوگیری خشونت انجام شده، اما از سوی دیگر تعداد زیادی قتل از ابتدای سال جاری میلادی صورت گرفته که اولین قتل، درست در زمان تحویل سال جاری اتفاق افتاد.
ستانویویچ، مشکل بزرگ در ارتباط با خشونت در خانواده ها را اطلاع ندادن اعضای خانواده و اطرافیان از مشکلات و مسایل خود به نهادهای ذیربط برای اقدام پیشگیرانه برشمرد و گفت: به همین خاطر است که شمار قابل توجهی از افراد بی گناه بر اثر خشونت های خانوادگی از بین می روند.
وی، یکی از بهترین روش ها در مقابله با خشونت های خانوادگی را پیشگیری و افزایش آگاهی مردم برشمرد و نقش رسانه ها را در این خصوص بسیار مهم دانست.
ستانویویچ پیش تر در جمع خبرنگاران در بلگراد با اشاره به افزایش قربانیان خشونت علیه زنان در سال جاری میلادی، به مبارزه بیشتر نهادهای مختلف علیه این پدیده مذموم تأکید و اظهار کرده بود: در بلگراد، سه خانه امن برای نگهداری زنان وجود دارد که ظرفیت آنها برای پذیرفتن ۷۵ زن و دختر نوجوان است.
وی همچنین اضافه کرد که برای حمایت از زنان و پناه دادن به آنها، در شش شهر دیگر صربستان پناهگاه هایی وجود دارد که هم اینک فعال هستند.
به رغم اینکه از سال ۲۰۰۶ انواع خشونت علیه زنان از جمله خشونت خانگی بر اساس قوانین صربستان جرم شناخته شده و از سال ۲۰۰۹ نیز قانون خانواده در این کشور به تصویب رسیده است، نیمی از زنان در صربستان از شکنجه روحی رنج می برند.
با توجه به فعالیت ها و تبلیغات گسترده سازمان های دفاع از حقوق زنان در صربستان، این امر آشکار است که احترام لازم به حقوق زنان گذاشته نمی شود و خشونت علیه آنان بویژه در خانواده ها افزایش یافته و آشکارتر نیز شده است.
خشونت در خانواده ها را می توان به انواع فیزیکی، آزار جنسی، روانی و اقتصادی تقسیم کرد که به گونه های مختلف اعمال می شود.
‘ستانا بوژوویچ' از مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی صربستان پیش تر در این پیوند با استناد به آمار شبکه های حمایت از زن ها گفته بود که در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ میلادی به خاطر اعمال خشونت های فیزیکی و یا روحی به ترتیب ۳۲، ۲۹ و ۲۰ زن در این کشور جان خود را از دست داده اند.
آمار جهانی نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد زنان و دختران در جهان مورد خشونت جسمی و یا روحی واقع می شوند.
بنابر آمار جهانی، از سال ۲۰۱۰ میلادی، ۵۴ درصد زنان صربستان از خشونت رنج می برند.
اروپام**۴۳۶**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.