صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حکم کهنسالترین محکوم به اعدام آمریکا اجرا شد
حکم کهنسالترین محکوم به اعدام آمریکا اجرا شد

حکم کهنسالترین محکوم به اعدام آمریکا اجرا شد

خبرگزاری رویترز روز جمعه خبر داد که مقام های ایالت آلاباما یک زندانی هشتاد و سه ساله و کهنسالترین محکوم به اعدام تاریخ معاصر آمریکا را به اتهام بمبگذاری های 29 سال پیش اعدام کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، والتر مودی که تا آخرین لحظه بر بیگناهی خود اصرار داشت، پنجشنبه به وقت محلی به وسیله تزریق سم مجازات شد. وی متهم بود که در سال ۱۹۸۹ با ارسال دو بسته بمبگذاری شده، یک قاضی و یک وکیل حقوق بشر را به قتل رسانده است.
دادستانی این ایالت، معتقد است که هدف مودی از قتل قاضی ‘رابرت ونس' خشم وی از مجرمیت در اتهام بمبگذاری منتسب به او در سال ۱۹۷۲ بود. به گفته دادستانی، وی برای رد گم کردن، به قتل ‘رابرت رابینسون' وکیل حقوق بشری ایالت جورجیا نیز اقدام کرد.
بنا به این گزارش، مودی بیش از ۲۰ سال در انتظار اجرای حکم زندانی بود و تمامی این مدت بر بیگناهی خود اصرار می ورزید. دیوان عالی آمریکا تا دقایقی مانده به اعدام نیز با تقاضای عفو این متهم مخالفت کرد.
به گزارش مرکز اطلاعات حکم اعدام آمریکا، بیش از ۴۰ درصد زندانیان محکوم به اعدام در این کشور دارای سن ۵۰ به بالا هستند و از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۰ زندانی ۷۰ سال به بالا اعدام شده اند.
اروپام**۳۰۹۲**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.