صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اون: آزمایش های موشکی و هسته ای را تعلیق می کنیم
اون: آزمایش های موشکی و هسته ای را تعلیق می کنیم

اون: آزمایش های موشکی و هسته ای را تعلیق می کنیم

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال این کشور تعطیل خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری یونهاپ به نقل از خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی از ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) آزمایش های هسته ای و موشک های بالستیک قاره پیما را متوقف می کند.
این خبرگزاری افزود: کره شمالی یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور تعطیل می کند تا وعده خود مبنی بر تعلیق آزمایش هسته ای را ثابت کند.
این تصمیم در اجلاس سالانه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اتخاذ شد.
کره شمالی راکتور «یونگ بیون» را سال ۲۰۰۷ در چارچوب توافق خلع سلاح های اتمی در برابر کمک های بشردوستانه غیرفعال کرد؛ اما پس از بازسازی سایت و سومین آزمایش هسته ای در سال ۲۰۱۳، بار دیگر این راکتور را فعال کرد.
این اقدام در شرایطی است که قرار است کیم جونگ اون طی روزهای آینده با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و تا ماه می یا اوایل ژوئن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.
بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی خواهد بود.
همچنین گزارش ها حاکی است که عاری سازی شبه جزیره کره محور دیدار «اون» و ترامپ خواهد بود.
ترامپ روز چهارشنبه تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.
ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: پمپئو هفته گذشته در کره شمالی با «اون» ملاقات کرد. این نشست در فضایی آرام برگزار شد و روابط خوبی شکل گرفت. جزئیات این جلسه در حال حاضر در حال محاسبه است. عاری شدن از سلاح اتمی، امری خوب برای دنیا و همچنین برای کره شمالی خواهد بود.
ترامپ روز سه شنبه نیز گفته بود که مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در سطحی بسیار بالا در جریان است.
ترامپ اعلام کرد: اگر جلسه زمانی که من آنجا هستم ثمربخش نباشد، با احترام آن را ترک خواهم کرد و به آنچه اکنون انجام می دهیم، ادامه خواهیم داد.
همچنین «سارا هاکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی هنوز به طور مستقیم با یکدیگر گفت و گو نکرده اند.
تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در سال گذشته میلادی در پی آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی شدت یافت و آمریکا از طریق سازمان ملل تحریم های گسترده ای را بر این کشور اعمال کرد.
در این میان، دیدار سران دو کشور آمریکا و کره شمالی از جنبه های مختلف برای واشنگتن حائز اهمیت فراوان برآورد شده و ارزش این دیدار تا جایی است که ترامپ می کوشد که این نشست در تاریخ به نام وی ثبت شود.
شبک**۹۴۲۳**۱۷۰۸

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.