صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آیین بزرگداشت روز پاسدار و جانباز در پکن برگزار شد
آیین بزرگداشت روز پاسدار و جانباز در پکن برگزار شد

آیین بزرگداشت روز پاسدار و جانباز در پکن برگزار شد

مراسم «بزرگداشت روز پاسدار و جانباز» امروز جمعه به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع)، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز در این آیین که با حضور دیپلمات ها و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ضمن گرامیداشت این روز، از جانبازان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.
مسئول امور چین در جامعه المصطفی در این مراسم با اشاره به جایگاه روز پاسدار و جانباز گفت: آرامش و امنیت حاکم بر فضای جامعه مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدای والامقام و جانبازان سرافراز است.
حجت الاسلام ‘علی اکبر عطاران طوسی' افزود: این روز به برکت تدبیر ارزشمند حضرت امام (ره) روز پاسدار نامیده شد و اصل تشکیل سپاه که افتخاری برای مجموعه نظام است نیز به دستور امام(ره) همان زمان تشکیل گردید.
وی ادامه داد: همزمان با تشکیل سپاه پاسداران، تلاش زیادی شد تا ارتش منحل شود اما به با تدبیر امام(ره) هم سپاه حفظ شد و هم ارتش به حراست و صیانت از انقلاب پرداخت.
حجت الاسلام عطاران با اشاره به اینکه تدبیر حضرت امام(ره) یک تدبیر شایسته و ارزشمندی بود که هیچ وقت فراموش نخواهد شد اظهار کرد هر چه بیشتر زمان می گذرد به اهمیت این تدبیر بیشتر آگاه می شویم.
مسئول امور چین در جامعه المصطفی تصریح کرد ارتش و سپاه هر دو دارای کارکردهای ارزشمندی هستند سپاه در صیانت از انقلاب و ارتش نیز در دفاع از مرزها تلاش می کنند و هر کدام در جای خود ستودنی و ارزشمند هستند.
او با اشاره به رشادت های سپاه در هشت سال دفاع مقدس گفت: در کشورهایی مثل عراق و سوریه نیز اگر تفکر بسیجی و سپاهی نبود داعش غلبه می کرد.
حجت الاسلام عطاران افزود: در عراق داعش تا چند کیلومتری نجف و کربلا پیش رفته بود و اگر آن مجموع بسیج مردمی که برگرفته از تفکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است نبود امروز از عراق چیزی نمی ماند.
مسئول امور چین در جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت سپا ه و ارتش در تاریخ ایران اسلامی اظهار کرد سپاه هم در دفاع مقدس و هم در صیانت از کشور از خود رشادت نشان داد.
حجت الاسلام عطاران در بخش دیگری از سخنانش امام حسین(ع) را الگو و نمونه ای برای جوانان عنوان کرد و افزود: اگر چراغ و نهضت ابا عبدالله نبود امروز شاهد استمرار اسلام نبودیم.
وی با اشاره به اینکه به خاطر حرکت تاریخی امام حسین(ع) اسلام و ارزش های اسلامی زنده اند اظهار کرد ایثار، امانتداری، راستی و درستی ارزش هایی هستند که از نگاه امام حسین(ع) ارزش فدا کردن جان، خانواده و اصحاب را داشت.
در پایان این مراسم با پخش گل و شیرینی از حاضران پذیرایی شد.
**آساق**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

سید حسن نصرالله به شهادت رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.