صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا کشورهای مخالف خود را به نقض حقوق بشر متهم کرد
آمریکا کشورهای مخالف خود را  به نقض حقوق بشر متهم کرد

آمریکا کشورهای مخالف خود را به نقض حقوق بشر متهم کرد

سرپرست وزارتخارجه آمریکا همزمان با انتشار گزارش وضعیت حقوق بشر در جهان، کشورهایی را که با سیاست های آمریکا مخالفت داشتند را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جان سالیوان روز جمعه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به اختصار مواد مندرج در این گزارش را مطرح کرد.
وی افزود: ما ملتی هستیم که بر این اعتقاد استوار است که هر فرد از حقوق محروم نشدنی برخورد است و ارتقاء و دفاع از این حقوق در مرکز اقدامات ما به عنوان یک کشور است.
سرپرست وزارتخارجه آمریکا ادامه داد: گزارش های حقوق بشر در سال ۲۰۱۷، وضعیت حقوق بشر و حقوق کارگری را در حدود ۲۰۰ کشور و قلمرو مستند کرده است.
سالیوان که قوانین آمریکا را محور تهیه این گزارش دانست و به نظر می رسد آمریکا را شاکی، قاضی و مجری احکام تصور کرده است، اضافه کرد: استراتژی امنیت ملی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ به رسمیت می شناسد که حکومت های فاسد و ضعیف، ثبات جهانی و منافع ایالات متحده را تهدید می کنند.
وی اظهار کرد: برخی از دولت ها قادر به حفظ امنیت و تامین نیازهای اولیه مردم خود نیستند، در حالی که برخی دیگر مایل به انجام آن نیستند؛ دولت هایی که آزادی بیان و تجمع صلح آمیز را محدود می کنند، ارتکاب خشونت علیه اعضای گروه های مذهبی، قومی و اقلیت را مجاز می دانند یا اینکه کرامت اساسی افراد را زیر سوال می برند، از نظر اخلاقی سزاوار سرزنش هستند و منافع ما را تضعیف می کنند.
سرپرست وزارتخارجه آمریکا مدعی شد: حکومت های چین، روسیه، ایران و کره شمالی هر روز حقوق بشر را در مرزهای خود نقض می کنند و در نتیجه، یک عامل بی ثباتی هستند.
سالیوان سیاست خارجی آمریکا را نشان دهنده و مروج آزادی بر اساس اصول و منافع کشورش دانست و گفت ما کشورهای دیگر را رصد می کنیم تا آنها را در راستای ترویج حکومت درست و موثر بر اساس حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر راهنمایی کنیم.
این مقام وزارتخارجه در حالی این اظهارات را مطرح کرد که کشورش حداقل در ۴۰ سال گذشته از چندین جنگ خانمانسوز حمایت کرده و با لشکر کشی به منطقه خاورمیانه به ادعای ترویج دموکراسی، تروریست پروری کرده است.
خلق القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی همراه با حمایت های مالی، تسلیحاتی، لجستیکی و اطلاعاتی، دیگر تلاش های آمریکا در راستای ترویج حکومت درست! است که تا کنون جان صدها هزار نفر را گرفته، میلیون ها نفر را بی خانمان کرده و زیرساخت های حداقل ۴ کشور را ویران کرده است.
شاید انعقاد قراردادهای چند صد میلیارد دلاری فروش تسلیحات به برخی کشورهای منطقه، ایجاد مسابقه نوسازی تسلیحات کشتار جمعی، اعطای آزادی عمل به رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی گناه فلسطین و غزه نیز دیگر راهبردهای کاخ سفید در گسترش حقوق بشر به سبک آمریکایی است.
اروپام*۱۴۲۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.