صفحه اصلی / سازمان ملل با آمریکا برای استفاده اورانیوم در حمله سوریه برخورد کند

سازمان ملل با آمریکا برای استفاده اورانیوم در حمله سوریه برخورد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سازمان ملل متحد خواست با آمریکا به دلیل استفاده از اورانیوم در حمله موشکی به سوریه برخورد جدی کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی در مورد استفاده آمریکا از اورانیوم ضعیف شده در حمله موشکی به سوریه گفت: قبل از حمله موشکی آمریکا به سوریه، سوری‌ها متوجه شدند و منطقه را تخلیه کردند، تعداد زیادی از موشک‌ها را نیز منهدم کرده و موفق شدند تعدادی از موشک‌ها را هم از مسیر، منحرف کنند.
وی افزود: برخی از کارشناسان به یک سلسله اطلاعات رسیدند که آمریکایی‌ها در موشک‌هایشان اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده‌اند و الان گروهی از ارتش سوریه مأمور شده‌اند این موضوع را بررسی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: باید کمیته حقیقت یاب سازمان ملل این موضوع را بررسی کند که آیا این قضیه صحت دارد یا خیر، البته به اعتقاد ما آمریکا تحقیقاً این کار را انجام داده و از اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: سازمان ملل متحد باید در این زمینه قاطعانه برخورد کند و آمریکایی‌ها نیز باید تنبیه شوند؛ البته آمریکایی‌ها معتقدند فرانسوی‌ها موشک‌های ضعیف شده اورانیوم را زده‌اند.
به گزارش ایرنا، آمریکا، انگلیس و فرانسه شنبه گذشته به بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوماً در غوطه شرقی سوریه شده، به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند.
تروریست‌های سوری مدعی شده‌اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن ۷۵ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

مخابرات باید تولید محتوا و اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری قرار دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهندس محمد جعفرپور عضو هیات مدیره شرکت مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.