صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گروه رسانه‌ای چین به صورت رسمی راه اندازی شد
گروه رسانه‌ای چین به صورت رسمی راه اندازی شد

گروه رسانه‌ای چین به صورت رسمی راه اندازی شد

«گروه رسانه‌ای چین» در ادامه اقدامات دولت این کشور در راستای اصلاحات نهادهای دولتی، امروز پنجشنبه با ادغام سه رسانه اصلی چین به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز،

به گزارش کسب و کار نیوز گروه رسانه‌ای چین با ادغام تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، رادیو ملی چین (CNR) و رادیو بین المللی چین (CRI) ایجاد شد.
چین در زمینه رسانه ای در حال وسعت بخشیدن به کارکردهای رسانه ای است و تشکیل این گروه جدید نیز تلاشی تبلیغاتی برای داخل و خارج از کشور به حساب می آید.
ادغام شبکه های رادیویی و تلویزیونی با یکدیگر در چین تلاشی از سوی حزب حاکم برای اعمال نفوذ بر افکار عمومی به حساب می آید.
تلویزیون مرکزی چین با رادیو ملی این کشور و رادیو بین المللی چین که با دهها کانال و زبان خارجی برنامه تهیه می کند، ادغام شد و شبکه صدای چین که تشابه زیادی با صدای آمریکا و دویچه وله دارد، موجودیت پیدا کرده است.
اگرچه این شبکه جدید زیر نظر دولت و کابینه چین فعالیت می کند اما رهبری اصلی آن را اداره تبلیغات مرکزی حزب حاکم کمونیست چین برعهده خواهد داشت.
آمار نشان می دهد که رادیو بین المللی چین که از آن با نام ‘سی آر آی' یاد می شود نزدیک به ۱۰۰ کانال در خارج از چین دارد و دستکم ۵۰ کشور دنیا را پوشش می دهد.
چین با یک ‌میلیارد و۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، دارای تعداد قابل‌توجهی رسانه شامل خبرگزاری، نشریه، رادیو و تلویزیون است که بسیاری از آنها از قدمت و شهرت زیادی در سطح جهان برخوردارند.
این کشور دارای بیش از ۱۰هزار عنوان نشریه است و برای هر۱۳۰ هزار نفر چینی یک عنوان نشریه منتشر می‌شود.
بیش از ۲هزار عنوان از این نشریات روزنامه، ۳ هزار عنوان هفته‌نامه و ماهنامه و بیش از ۵ هزار عنوان دیگر فصلنامه، سالنامه و گاهنامه هستند.
**آساق**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.